• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78356
+
-

ضرورت تامین اتوبوس برای انتقال زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان گفت: باید تعداد کافی اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از مرز به استان همدان و از همدان به مناطق تعیین‌شده پیش‌بینی شود. 

به گزارش مهر، مصطفی پناهنده در سومین نشست کمیته حمل‌و‌نقل سوخت ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: به دلیل نزدیکی به مرز، استان‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان استان‌های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده‌اند. 

وی توضیح داد: مقرر شده است زائران مقاصد خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل شوند. 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر این‌که در این ایام باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) را داشته باشیم، افزود: باید همه امکانات برای زائران مهیا شود. 

پناهنده گفت: ناوگانی که از استان‌های فوق برای رساندن زائران به همدان خواهند آمد فقط باید مسافران شهر خود را ببرند و وظایف آنها از قبل تعیین شده است. وی تصریح کرد: در صورتی که مسافران به عللی مجبور یا تمایل به ماندن 2 یا 3 روز در همدان داشته باشند باید آمادگی اسکان و پذیرایی در نظر گرفته شود. 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: همه ما در هر موقعیت حقیقی و حقوقی که قرار داریم باید به عنوان خادمان امام حسین (ع) در این زمینه فعال باشیم و در مدت‌زمانی که زائران به عنوان مهمان در شهر ما حضور دارند باید به نحو مطلوبی از آنان پذیرایی کنیم. 

پناهنده با بیان این‌که طی برآورد انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود با توجه به حذف روادید حدود 3 تا 5 میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند، افزود: با توجه به وجود 8 هزار اتوبوس که هریک ظرفیت جابه‌جایی 30 نفر در هر سفر را دارند اگر همه ناوگان فعال باشند حدود 240 هزار نفر را جابه‌جا خواهند کرد. 

وی با بیان این‌که باید تعداد کافی اتوبوس برای انتقال از مرز به استان و هم از استان به مناطق تعیین‌شده داشته باشیم، گفت: شناسایی محل برای تجمع اتوبوس‌ها و مشخص کردن محل پیاده شدن مسافران از مرزها باید لحاظ شود. 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: باید ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافربری را نسبت به این موضوع معطوف کنیم. 

پناهنده با تأکید بر این‌که در ایام اربعین تمامی سرویس‌ها برای انتقال زائران استفاده می‌شود، افزود: مردم باید برنامه‌‌ریزی کنند در آن ایام از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، زیرا تمامی قوای ناوگان مسافربری به زائران اختصاص خواهد یافت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید