• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78349
+
-

اتاق مادر و کودک در معابر قزوین ساخته می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: با بستر‌سازی مناسب شرایط ساخت اتاق مادر و کودک در معابر عمومی و فضاهای شهری قزوین مهیا می‌شود.
 
به گزارش مهر، صدیقه ربیعی در جلسه شهر دوستدار کودک که در دفتر امور شهری استانداری تشکیل شد، گفت: بسترسازی و مناسب‌سازی شهر براساس مولفه‌های تعیین‌شده در آیین‌نامه شهر دوستدار کودک ضروری است. 

وی ادامه داد: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن نیازهای اساسی کودک در اولویت قرار دارد و شرایط فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی، معماری و زیست‌محیطی همسو با نیازهای کودک اصلاح شده است و حقوق آنها در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و اعتبارات رعایت می‌شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به وظایف شهرداری برای ساماندهی کودکان خیابانی یادآور شد: تخصیص بودجه و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای مراحل ساماندهی به استناد ماده ۶ قانون شهرداری‌ها به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و شهرداری‌ها باید در مدت‌زمان کوتاهی برای تحقق این مهم اقدام کنند. 

ربیعی افزود: به استناد ماده یک پیمان‌نامه حقوق کودک، افراد کمتر از ۱۸ سال در ردیف کودکان محسوب می‌شوند لذا توجه همه‌جانبه به کودکان در ابعاد مختلف آموزشی، ورزشی، تفریحی و بازی در مسیر تحقق حقوق کودک تلقی می‌شود. 

وی گفت: انتظار می‌رود آموزش‌های خاص و نظام‌‌مند کودکان، استاندارد‌سازی فضای بازی کودکان در شهر، تخصیص فضاهای بازی متناسب با سرانه کودکان و راه‌اندازی شهرک مشاغل ویژه کودکان در دستور قرار گیرد و به زودی استان قزوین نیز در این حوزه سرآمد شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتاق مادر و کودک در تمام اماکن عمومی اعم از بخش دولتی و خصوصی نیز همواره یکی از دغدغه‌های حوزه بانوان و خانواده بوده و براساس پیگیری‌های به عمل آمده سازمان نظام مهندسی با طرح موضوع در کمیسیون تخصصی مصوب کرده است اتاق مادر و کودک در نقشه همه اماکن عمومی لحاظ شود. 

ربیعی توضیح داد: یکی دیگر از نیازهای استان حول محور کودکان، راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک است. انتظار می‌رود شهرداری مکانی را برای راه‌اندازی این فضا اختصاص دهد و این کلینیک نیز همانند سایر استان‌ها با مشارکت کانون وکلا و اداره کل امور بانوان و خانواده در استان قزوین راه‌اندازی شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید