• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7818
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/E8Rk
+
-

چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده باشیم

سیدجلال ملکی| سخنگوی آتش‌نشانی تهران:

چند هفته دیگر شب چهارشنبه‌سوری از راه می‌رسد و با نزدیک شدن به این شب، دلهره برخی خانواده‌ها بیشتر می‌شود. آنها نگران هستند مبادا در این شب برای عزیزان‌شان حادثه تلخی اتفاق بیفتد. این دلواپسی چندان هم بی‌مورد نیست.

مرور حادثه‌های تلخی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده خانواده‌ها را بیشتر نگران می‌کند. اما در این شرایط چه باید کنیم تا فرزندان‌مان چهارشنبه‌سوری ایمنی را تجربه کنند؟ یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در این‌باره وجود دارد جمع شدن اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر است.

تصور کنید شب چهارشنبه‌سوری خانواده‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند و آتش کوچکی هم روشن می‌کنند. در این شرایط قطعا بزرگترها احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند و مراقب کوچکترها هستند. دیگر صدای انفجار ترقه‌ها کمتر به گوش می‌رسد و به‌طور حتم چهارشنبه‌سوری آرام‌تری خواهیم داشت.

خانواده‌ها باید درنظر داشته باشند که هرگز فرزندان‌شان را با زور و اجبار در خانه نگه ندارند. چراکه در این شرایط جوانان با استفاده از نخستین فرصت، ممکن است از خانه بیرون بروند و در آنجاست که خطرات به سراغ‌شان می‌آید. در آنجا فرزندان‌تان با غریبه‌ها که هیچ شناختی از آنها ندارید روبه‌رو می‌شوند و ممکن است مواد محترقه خطرناک در اختیار آنها قرار دهند. یا اینکه انفجار ترقه‌های آنها به فرزندان‌تان آسیب بزند.

این شرایط را مقایسه کنید با محیط امن خانه که احیانا بزرگترها آتش کوچکی روشن می‌کنند، مراقب هستند که آتش در کنار خودرو یا مواد قابل اشتعال نباشد، خاموش‌کننده یا شیلنگ آب در کنار آتش قرار دارد و به نقل خاطره می‌پردازند و از این فرصت برای انجام کار فرهنگی و با هم بودن استفاده می‌کنند. بیایید امسال چهارشنبه‌سوری را در کنار خانواده مان بگذرانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید