• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7808
+
-

24ساعت تا ازسرگیری عملیات جست‌وجو

پیگیری
24ساعت تا ازسرگیری عملیات جست‌وجو

بارش برف و وجود مه در محل سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر در حوالی یاسوج همچنان ادامه دارد؛ اما قرار است از صبح فردا با بهبود شرایط جوی عملیات جست‌وجو بار دیگر از سر گرفته شود.

به گزارش همشهری، طبق ارزیابی‌های انجام شده شرایط جوی از شامگاه یکشنبه رو به بهبود رفته و از صبح دوشنبه برای ادامه عملیات مساعد خواهد شد. قرار است با بهبود وضعیت، تیم‌های جست‌وجو از 2جبهه به قله پازن پیر که 4هزار متر ارتفاع دارد صعود کنند. این در حالی است که از ساعت 5 بامداد دیروز گروهی 9نفره متشکل از امدادگران هلال‌احمر و کلاه سبزهای ارتش برای ارزیابی راهی منطقه شده‌اند.

آنها قرار است مسیر جدیدی را برای رسیدن به محل سقوط طراحی و ۴نقطه را برای احداث کمپ و ایستگاه امدادی مشخص کنند تا  کار انتقال پیکرها از این طریق انجام شود. از سوی دیگر از یاسوج خبر می‌رسد که گروه 7نفره فرانسوی برای بررسی سانحه هواپیمایی وارد این شهر شده‌اند. این تیم شامل 3نفر از کمیسیون بررسی سوانح و 4نفر هم از کارخانه سازنده هواپیماست که قرار است بعد از کشف جعبه سیاه به بررسی آن بپردازند.

در همین حال مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بار دیگر به شایعه‌ها درخصوص احتمال زنده بودن مسافران هواپیمای حادثه‌دیده پاسخ داد و تأکید کرد که احتمال زنده‌بودن مسافران پس‌از سقوط زیر صفر است. از سوی دیگر الهی‌نیا، سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره نبود امکانات لازم در فرودگاه یاسوج برای کنترل هواپیمای سقوط کرده اعلام کرد: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست در تمامی فرودگاه‌ها رادار وجود داشته باشد. وی به ایسنا گفت: ما فقط در چند فرودگاه کشورمان رادار داریم. در کنار آن شبکه راداری فعال است که آسمان ایران را تحت کنترل دارد و هواپیماها را هدایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید