• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7807
+
-

کلاهبرداری از خانم‌ها به بهانه امداد خودرو

متهمان به بهانه اینکه خطر انفجار وجود دارد طعمه‌هایشان را مجبور به توقف می‌کردند و با سیاه‌بازی دست به کلاهبرداری می‌زدند

پلیس آگاهی
کلاهبرداری از خانم‌ها به بهانه امداد خودرو

اعضای باند کلاهبرداری برای فریب رانندگان زن نقشه عجیبی داشتند. آنها با یدک‌کش غیرمجاز در نقش امدادخودرو ظاهر می‌شدند و با سیاه‌بازی دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان می‌زدند.

به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند از اوایل آبان‌ماه و با شکایت زنی جوان شروع شد. او به مأموران گفت: سوار ماشینم در بزرگراه شهید صدر در حرکت بودم که خودرویی به من نزدیک شد و راننده آن فریاد زد که از باک ماشینم بنزین نشت کرده است. ابتدا به او توجه نکردم اما کمی بعد نیسان یدک‌کشی از من خواست که توقف کنم. نیسان چراغ گردان و برچسب امداد خودرو داشت و وقتی توقف کردم 2مرد جوان پیاده شدند و سراسیمه از من خواستند که از ماشین پیاده شوم چراکه خطر انفجار وجود دارد.

با وحشت پیاده شدم و آنها صندلی عقب ماشین را بلند کرده و گفتند که پمپ‌بنزین ماشینم ایراد دارد و اگر به حرکت ادامه می‌دادم ماشین منفجر می‌شد. سپس یکی از آنها شروع کرد به حرف زدن و دیگری پمپ‌بنزین را تعویض کرد و بعد از گرفتن 500هزار تومان از من رفتند. فردای آن‌ روز که به مکانیکی رفتم تا از تعمیر ماشینم مطمئن شوم، مرد تعمیرکار گفت که سرم کلاه رفته و آنها یک پمپ‌بنزین کهنه و فرسوده روی ماشینم نصب کرده‌اند.

با این شکایت تحقیقات برای دستگیری مردان کلاهبردار شروع شد. این در حالی بود که در ادامه چند زن دیگر نیز با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مأموران با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند. باندی 3نفره که سوار بر یک خوروی سواری و یک نیسان یدک‌کش سراغ رانندگان زن در بزرگراه‌ها رفته و با سیاه‌بازی آنها را فریب داده و سرکیسه می‌‌کنند. کارآگاهان با بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودروی نیسان شدند و صاحب آن را به نام سعید دستگیر کردند.

در بررسی‌ها معلوم شد که این خودرو هیچ مجوزی برای فعالیت در امداد خودرو ندارد و متهم دستگیر شده نیز اعتراف کرد که با این شگرد دست به کلاهبرداری از رانندگان زن می‌زده است. او در ادامه همدستانش را به‌نام‌های اصغر و بابک معرفی کرد و به این ترتیب آنها نیز به دام پلیس افتادند. به‌گفته سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان تا‌کنون از ده‌ها نفر با این شگرد کلاهبرداری کرده‌اند و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه یکم آگاهی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید