• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77541
+
-

تعاونی‌های غیرفعال حذف می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ایجاد ۸ هزار تعاونی را در استان اصفهان شاهد بودیم و حدود ۳ سالی است برای حذف تعاونی‌های غیر فعال در تلاش هستیم.

به گزارش تسنیم، «محسن نیرومند» با اشاره به تعداد تعاونی‌های استان اصفهان اظهار کرد: این در حالی است که بالغ بر 3 هزار و 300 تعاونی فعال در استان داریم که اشتغال حدود 51 هزار نفر شامل 7 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که سهم تعاون در اشتغال باید به 25 درصد برسد، در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم سهم تعاون و اشتغال را در اقتصاد با رشد همراه کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان درباره کمبود این سهم بیان کرد: این کمبود علت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین علت آن نرسیدن به 25 درصد سهم لازم، نبود فرهنگ کار جمعی و تعاونی در کشور است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. وی ادامه داد: طرح‌ها نیز نشان می‌دهند که بالغ بر 90 درصد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون از آورده‌های مردم است و تنها 10 درصد نیاز به کار بانکی دارد، اما با این وجود بخش تعاونی همچنان در کشور جای کار دارد.
نیرومند با اشاره به برنامه‌های حمایت از تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: برنامه‌های حمایتی در قانون تعاون زیاد است و مشوق‌های زیادی دارد، تسهیلات پیش‌بینی شده برای رونق تولید اولویت بخش تعاونی است. همچنین واگذاری طرح‌های دولتی به بخش خصوصی با اولویت تعاونی‌ها از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود که در حال حاضر بیش از 180 طرح و پروژه دولتی در قالب تبصره 19 قابل واگذاری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید