• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7737
+
-

چگونه به ازای طلا وام بگیرید

چگونه به ازای طلا وام بگیرید

وام‌گرفتن به ازای طلا در ایران فقط توسط بانک کارگشایی انجام می‌شود؛ بنابراین باید به همراه طلاهای خود به یکی از شعب این بانک بروید و بعد از دریافت نوبت، در صف ارزیابی بنشینید. ارزیاب‌ها پس از مشخص‌کردن عیار، وزن و ارزش طلای شما، میزان وامی که می‌توانید دریافت کنید را به شما می‌گویند. وام‌ها 2نوع هستند؛ قرض‌الحسنه و جعاله که رقم آنها به ‌ترتیب 2 و 10میلیون تومان است.

وام‌ها به هیچ عنوان تقسیط نمی‌شوند و دارنده وام باید بعد از گذشت یک سال، کل وام را یکجا پرداخت کند و طلاهای خود را پس بگیرد؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانست این رقم را پس بدهد می‌تواند به بانک مراجعه کند و با پرداخت کارمزد سالانه که 11درصد کل وام است، آن را برای یک سال دیگر تمدید کند و این امکان تمدید تا حداقل 4 سال فراهم است.

برای دریافت وام 2میلیونی حداقل 140گرم طلای 17یا 18عیار و برای وام 10میلیونی جعاله 186گرم طلا لازم است. البته به دارندگان طلا با وزن‌های کمتر هم وام با رقم‌های پایین‌تری تعلق می‌گیرد.

این وام نیاز به ضامن، چک و سفته ندارد و طلا تنها پشتیبان وام است؛ البته اگر به وام نیاز نداشته باشید و تنها بخواهید طلاهایتان را برای نگهداری به بانک بسپارید، رقمی معادل 33/2درصد از ارزش کل طلا را بابت بیمه و بسته‌بندی پرداخت می‌کنید و طلای شما نزد بانک امانت می‌ماند و سندی به شما ارائه می‌شود که هر زمان خواستید، مراجعه و طلاهایتان را دریافت کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید