• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77298
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


نوباوه: چه‌کسی در تهران بیشتر از من رأی دارد؟
بیژن نوباوه، نماینده ادوار مجلس با دفاع از عملکرد جبهه پایداری در مواجهه با سایر تشکل‌های اصولگرا گفته است: در موضوع برجام تنها کسانی که ایستادند، گارد گرفتند و گفتند مخالف برجام به این شکل هستیم، امثال نوباوه، زارعی و کوثری بودند. همان روز تصویب برجام در مجلس، برخی نمایندگان اصولگرا در بیمارستان خوابیدند و گفتند مریضیم داریم می‌میریم.  او در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با طرح این سؤال که «رأی چه‌کسی در تهران بیشتر از من است؟» گفته است: همین آقایان در انتخابات مجلس نهم اسم من را جزو نفرات آخر لیست می‌گذاشتند، همین آخر لیست هم که نام مرا می‌گذاشتند با زور و آژان‌کشی بود، چون رفقایشان را آورده بودند. من به‌تنهایی به اندازه 20نفرشان در تهران رأی دارم. نوباوه گفته است: دوره گذشته در مسجد خیابان استاد نجات‌اللهی 500نفر را دعوت کردند و از آنها لیست پیشنهادی خواستند، یک لیست هم از نخبگان گرفتند، یک لیست را هم براساس نظرخواهی عمومی نوشتند؛ در تمام آن لیست‌ها من نهایتا هفتم یا هشتم بودم اما وقتی لیست را بستند من را سی‌وپنجم نوشتند. نظر مردم را لحاظ نمی‌کنند و خودشان هم نمی‌شناسند؛ نتیجه این می‌شود که مردم رأی نمی‌دهند.

فساد در واردات چادر مشکی
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از فروش چادر مشکی خارجی در بازار به قیمت 700تا 800هزار تومان گفت: فساد گسترده در مسیر واردات چادر مشکی کاملا مشهود است. به گزارش فارس، نصرالله پژمانفر، عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی گفته است: به‌نظر می‌رسد که برخی دست‌های خارجی هم برای فراری دادن مردم از پوشیدن چادر مشکی وجود دارد به‌طوری که وقتی چادر مشکی 7تا 8برابر یک مانتو جلو باز فروخته می‌شود مردم را دچار مشکل خواهد کرد. وی گفت: متأسفانه فساد موجود در واردات چادر مشکی خارجی اجازه نمی‌دهد که مردم بیشتری از چادر مشکی تولید داخل استفاده کنند. او از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته است واردات چادر خارجی با ارز آزاد و همچنین تعرفه بالا صورت گیرد.

رأی دارم اما نامزد نمی‌شوم
الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: ثبات امروز بازار ارز اتفاقی خودبه‌خودی نیست بلکه این وضعیت از پس عملیات پیچیده و چندوجهی بانک مرکزی حاصل شده است. او توضیح داد: آنچه مسلم است اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی در یک‌سال گذشته بیش از 30عملیات مهم را در بازار ارز اجرایی کرده، اما تنها از چند و چون 3برنامه اجراشده، افکار عمومی مطلع هستند. حضرتی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، شانس اصلاح‌طلبان برای جلب آرای مردم را چقدر می‌دانید؟ گفت: من شخصا در دوره آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا نمی‌شوم؛ هرچند می‌دانم با توجه به پایگاهی که دارم رأی خواهم آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید