• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77269
+
-

۶۷۰۰ نابینا در لرستان زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود ۶۷۰۰ نابینا در این استان گفت: متاسفانه نابینایان از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محروم هستند. به گزارش مهر، «فاطمه‌زهرا توکلی» اظهار کرد: در لرستان ۴۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که 6700 نفر از آنان نابینا هستند.

وی با بیان این‌که مناسب‌سازی در دنیا بیش از ۲ دهه است تغییر رویکرد داده تا معلولان علاوه بر دسترسی به فضای فیزیکی، به فضاهای اطلاعاتی هم دسترسی داشته باشند، افزود: متاسفانه معلولان، به‌ویژه نابینایان، از دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ادامه تحصیل محرومند. توکلی اظهار کرد: امید است که در آینده نزدیک این دغدغه‌ها را در استان نداشته باشیم و فضایی فیزیکی فراهم و کتابخانه ویژه نابینایان را در مرکز استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در شهرستان بروجرد کتابخانه ویژه نابینایان داریم و بهزیستی هم در حد امکانات خود کتابخانه کوچکی را در منطقه گلدشت خرم‌آباد راه‌اندازی کرده، اما متاسفانه فرهنگ ما هنوز آن‌قدر پیشرفت نکرده که معلولان از وسایل ایاب و ذهاب مناسب‌سازی شده استفاده و برای دریافت کتاب به کتابخانه مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید