• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77251
+
-

گل‌مالی کردن خودروها در ایام محرم ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام بیان کرد: نصب یا نقش هرگونه علائم و تصاویر به بدنه خارجی خودروها و گل‌مالی کردن آنها به بهانه سوگواری در ماه محرم ممنوع است. سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» به مهر گفت: برخی از رانندگان با فرارسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خودروها را گِل‌مالی و مبادرت به نوشتن شعارهای مرتبط با این ایام می‌کنند که از نظر قانون چنین رفتاری تخلف محسوب می‌شود و به آن جریمه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در قانون استثنایی برای این ایام در نظر گرفته نشده است، افزود: برابر ماده ۲۰۷ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علائم و الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه‌ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسیله نقلیه به منظور تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است.

وی اظهار کرد: برابر جدول تخلفات کد ۲۰۶۹، برای نصب هرگونه علائم یا الصاق هر نوع نوشته، آگاهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه و قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون داشتن مجوز لازم در مراکز استان‌ها مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه پیش‌بینی شده است که پلیس موظف است با متخلفان برخورد کند. سرهنگ کهزادی گفت: گل‌مالی و پوشاندن پلاک خودور ممنوع است و سرنشینان داخل خودرو باید برای پلیس قابل رویت باشند. خودروهایی که گل‌مالی شده‌اند یا ظاهری ناهنجار دارند، براساس قانون توقیف می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید