• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77217
+
-

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در فارس، آماده بهره‌‌برداری

استاندار: این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود

خبرخوان
۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در فارس، آماده بهره‌‌برداری

استاندار فارس از آماده بوده ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال و در سفر رئیس جمهوری خبر داد.

 به گزارش مهر، «عنایت‌الله رحیمی» در شورای اداری فارس بیان کرد: از جمله مشکلاتی که فارس با آن مواجه است می‌توان وضعیت بحرانی آب، تلفات جاده‌ای و جذب نشدن سرمایه‌گذاری را عنوان کرد.

وی افزود: از جمله اقداماتی که در رفع این کمبودها صورت‌گرفته می‌توان به بهره‌برداری از بیش از ٣٢٠ پروژه با اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد تومان در هفته دولت اشاره کرد. البته فارس استانی توانمند در زمینه‌های اجتماعی، علم و دانش و اقتصاد است و در این زمینه‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

به عقیده استاندار فارس، پروژه‌های مختلفی در استان در حال اجرا است و این طرح‌ها علاوه بر رضایت‌مندی مردم می‌تواند نقش مؤثری در توسعه چرخه اقتصادی در کشور داشته باشد.
 وی درباره انتظاراتی که از دولت در استان وجود دارد نیز تاکید کرد: از جمله این انتظارات می‌توان به کمک‌های دولتی برای تخصیص اعتبارات به پروژه‌هایی که بیش از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند اشاره کرد.

رحیمی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب‌ شده آماده بهره‌برداری است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به آزادراه شیراز- اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین طرح آزادراهی در جنوب کشور اشاره کرد.

استاندار فارس در خصوص تأمین مالی آزاد راه شیراز- اصفهان گفت: سرعت انجام عملیات عمرانی این پروژه بیش از پیش افزایش یافته با این حال بیش از ۶٠٠ میلیارد تومان تزریق مالی در این طرح انجام خواهد شد تا زمان بهره‌برداری از این پروژه کاهش چشمگیری داشته باشد. 

وی تاکید کرد: نرخ استفاده بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از بیمارستان‌های این نهاد بیمه‌گر ۵٠ درصد نرخ کشور است و افزود: افزایش کیفیت خدمت‌رسانی در حوزه‌های بهداشت و درمان در همه حوزه‌های آن از جمله اهدافی است که باید در فارس محقق شود و از جمله این افزایش توان بهداشتی می‌توان به افزایش کیفیت خدمت‌رسانی بهداشتی به جانبازان دفاع مقدس اشاره کرد.

استاندار فارس در ادامه بررسی طرح‌های عمرانی که در استان در جریان است گفت: راه‌اندازی راه‌آهن اقلید می‌تواند راه‌آهن فارس را از بن بست خارج کند و اگر بانک عامل تأمین‌کننده فاینانس این طرح اعلام آمادگی کند قابلیت بهره‌برداری از آن تا پایان سال وجود دارد. 

وی در خصوص انتخابات نیز تاکید کرد: به دنبال برگزاری انتخاباتی آزاد و آرام خواهیم بود به گونه‌ای که تفکرهای سیاسی بتوانند با آرامش خاطر در فضای اجتماعی با در نظر گرفتن قوانین فعالیت‌های سیاسی‌شان  را دنبال کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید