• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77117
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DGmn
+
-

ثبت نام ۱۲۸۰ خودرو برای سرویس مدارس

تاکنون 1۲۸۰ دستگاه خودرو تاکسی و شخصی برای سرویس مدارس در سامانه تاکسیرانی قزوین ثبت‌نام کرده‌اند و جواب استعلام آنها نیز از سوی مراکز ذی‌ربط دریافت شده است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته 1500 دستگاه تاکسی و سواری شخصی در بخش سرویس مدارس وظیفه جابه‌جایی ۱۳ هزار دانش‌آموز قزوینی را عهده‌دار بودند. 

اسماعیل عرشیان گفت: تجربه نشان داده است که هر سال با بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک شهری افزوده می‌شود که مهم‌ترین عامل آن نیز تقاضای سفر به دلیل جابه‌جایی دانش‌آموزان بوده است. 

وی مهم‌ترین دغدغه والدین هنگام آغاز سال تحصیلی را سرویس‌های مناسب و ایمن برای جابه‌جایی فرزندانشان از منزل به مدرسه و بالعکس دانست و افزود: بر همین اساس و از 4 سال گذشته کارگروه ماده ۱۸ توسط وزارت کشور و با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری و پلیس راهور در مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی و کارگروه قزوین نیز طی مدت یادشده همواره از کارگروه‌های پیشرو بوده است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و نیز رضایت والدین برای سال تحصیلی جدید 5 هزار نفر ساعت آموزش برای رانندگان و پیمانکاران سرویس‌های مدارس و ۳۰ شرکت حمل‌‌ونقلی ارائه شد که مسئولیت جابه‌جایی امسال دانش‌آموزان را برعهده دارند. 

عرشیان گفت: امسال ۶۰ راننده و عوامل سرویس مدارس که پارسال به عنوان راننده نمونه معرفی شده‌ بودند از سوی این سازمان به قید قرعه و رایگان به کربلای معلی اعزام خواهند شد. وی تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفی و ایمنی خدمات ارائه‌شده و جلوگیری از حوادث احتمالی از سوی این سازمان لاستیک، روغن و سایر لوازم بین رانندگان سرویس‌های مدارس قزوین توزیع می‌شود. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین با بیان این‌که امسال برای نخستین مرتبه رانندگان سرویس‌های مدارس کشور از یک برچسب واحد برای خودروهای خود در سراسر کشور استفاده می‌کنند، یادآور شد: رانندگانی که در سامانه سپند ثبت‌نام کرده باشند می‌توانند از این برچسب‌ها بهره‌مند شوند و در صورتی که این برچسب از سوی وزارت کشور اعلام شود، بلافاصله اقدام به چاپ و توزیع آن خواهیم کرد. 

عرشیان افزود: ۲۰ درصد از رانندگان سرویس‌های مدارس ثبت‌نام‌کننده در سامانه سپند خانم و ۸۰ درصد نیز آقا هستند به این ترتیب اولویت جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس دخترانه با رانندگان خانم خواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید