• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77108
+
-

تعیین ضرب‌الاجل برای حل معضل پسماند روی

رئیس قوه قضائیه در سفر به زنجان: مقوله پسماند روی این شهر باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود

بازدید
تعیین ضرب‌الاجل برای حل معضل پسماند روی

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: موضوع زمین‌خواری به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های برهه کنونی تا یک ماه آینده حل‌وفصل و تعیین تکلیف خواهد شد. 

به گزارش مهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سفر یک‌روزه خود به زنجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر یک‌روزه گفت: حضور در زنجان آن‌ هم در ماه محرم توفیقی است که برای من و همکارانم حاصل شد تا در قالب 7 هیات در پایتخت شور و شعور حسینی حضور یابیم و عملکرد دستگاه قضایی را در استان بررسی کنیم. 

وی با یادآوری این‌که نتایج این سفر در شورای عالی قضایی بررسی خواهد شد، به موضوع خصوصی‌سازی و روندی اشاره کرد که این مقوله طی کرده است و افزود: متأسفانه روند خصوصی‌سازی در کشور باعث ایجاد رکود در بسیاری از بخش‌ها شده است و به همین دلیل این موضوع به بازنگری نیاز دارد. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که اعتباراتی برای حل‌وفصل برخی از مشکلات از جمله زندان‌ها، شورای حل ‌اختلاف، دادگستری و پزشکی قانونی به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های پیش روی دستگاه قضا کمبود نیروی انسانی در دادگستری استان زنجان است. این کمبودها شامل کارمند و قاضی است که باید برای رفع این مشکلات به دنبال راهکار باشیم. 

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر این‌که بدون انجام اقدامات فرهنگی نمی‌توان انتظار کاهش جرایم را در جامعه داشت، گفت: در حال حاضر دستگاه‌های فرهنگی کشور باید در این زمینه به جد ورود پیدا کنند تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری باشیم. 

وی از زمین‌خواری به ‌عنوان یکی از دغدغه‌های امروز جامعه یاد کرد و با تأکید بر این‌که توسعه یافتگی نباید خارج از قانون و ضوابط باشد و به نابودی ثروت ملی منجر شود، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که هرگونه توسعه یافتگی باید با پیوست قانون همراه باشد تا بتوانیم از تعرض به اراضی کشاورزی و مهم‌تر از آن منابع‌ طبیعی جلوگیری کنیم. 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این‌که در خصوص ساخت‌وسازهای غیرقانونی که انجام شده است اطلاعاتی در اختیار داریم، افزود: معتقدیم باید با این‌گونه ساخت‌وسازها از سوی هر شخص و یا ارگانی که باشد مقابله کرد، از این رو اولویت ما در این زمینه جلوگیری از دست‌درازی به منابع‌ طبیعی کشور است و برخورد با این‌گونه اقدامات از سوی هر کسی که باشد ضروری است. 

رئیسی در ادامه به موضوع پسماند روی در استان زنجان به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک هر گونه توسعه‌ای باید با رعایت مسائل زیست‌محیطی همراه باشد. با توجه به این‌که موضوع زیست‌محیطی شهر زنجان موضوعی مهم است و نمی‌توان از آن گذشت، به همین دلیل مقوله پسماند روی این شهر باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود. 

وی با تأکید بر این‌که برای حل‌وفصل موضوع زمین‌خواری که از اولویت‌های مسئولان کشوری و استانی است، بازه زمانی یک ماهه را تعیین کرده‌ایم، گفت: برای این‌که این موضوع مهم نیز همانند سایر موضوعات به دست فراموشی سپرده نشود باید گزارش‌های لازم در این زمینه دریافت شود و اقدامات لازم برای رفع این دغدغه صورت گیرد. 

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که یکی از خطوط قرمز دستگاه قضا دور زدن قانون توسط برخی از افراد است، توضیح داد: باید با مردم صادق باشیم، چراکه همین مردم در برهه‌های مختلف پشتیبان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند لذا در انجام هر کاری باید قانون را ملاک کارهای خود قرار دهیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید