• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76833
+
-

ابهام در بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج

ابهام در بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج

اجرای تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج مردادماه سال ۹۵ در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و در اردیبهشت ۹۶ با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد، ولی هنوز بهره‌برداری از آن در‌ هاله‌ای از ابهام مانده است. 

به‌گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر، خبر کلنگ‌زنی پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج از جمله مهم‌ترین اخباری بود که سبب دلگرمی شهروندان یاسوجی در رفع مشکلات تامین آب آشامیدنی آنان شده است؛ خبری که پس از گذشت یک سال از تب و تاب افتاد و این پروژه کماکان به محاق رفته است، پروژه‌ای که می‌توانست گره‌گشای بخشی از مشکلات آب شرب شهر یاسوج و کاهش آثار تنش آبی آن شود. 

در اردیبهشت سال 96 بود که با حضور وزیر وقت نیرو، کلنگ این پروژه به زمین زده شد و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در همان مراسم قول بهره‌برداری دوازده‌ماهه این پروژه مهم را داد. 
قرار بود با افتتاح و بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه 200 لیتر بر ثانیه از آب رود بشار به شبکه توزیع آب شهر یاسوج وارد و با تکمیل فاز دوم آن 300 لیتر بر ثانیه به آب شهر یاسوج اضافه شود. 

کندی روند احداث و تکمیل تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر یاسوج ادامه داشت تا این‌که پس از گذشته بیش از 18 ماه از موعد افتتاح این پروژه، مدیرعامل وقت آبفای استان از نوسانات نرخ ارز به عنوان عامل رکود این پروژه یاد کرد و با ارزیابی موفقیت‌آمیز بودن تست‌های فاز اول این طرح قول مساعد داده بود که هرچه سریع‌تر این پروژه تکمیل شود. 

اکنون و با گذشت یک سال از وعده مدیرعامل سابق آب و فاضلاب استان، هنوز وضعیت این پروژه مشخص نیست و روند اجرای آن به‌کندی پیش می‌‌رود. «فیض‌الله پاسره» مدیرعامل جدید آبفای کهگیلویه و بویراحمد، نیز در آخرین اظهار نظر در مورد این پروژه قول بهره‌برداری از آن را تا پایان امسال داد و گفت: محدودیت‌های اعتباری عامل عقب‌ماندگی این پروژه است. 

حال با توجه به اهمیت این پروژه در تامین آب شرب شهروندان یاسوجی لازم است که مسئولان امر در زمینه تامین اعتبار این پروژه و تلاش برای بهره‌برداری از آن اهتمام بیشتری داشته باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید