• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76784
+
-

فعالیت 70 تیم بازرسی بهداشت محیط در محرم و صفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید فعالیت‌های تیم‌های بازرسی محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از ۷۰ تیم در ایام محرم و صفر خبر داد.

 به گزارش مهر، «عبدالرسول همتی» گفت: گروه‌های نظارتی و بازرسی با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا و کنترل بهداشتی، به طور مستمر از اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه‌ها، تکایا، مدارس و همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بین زائران بازدید می‌کنند. 

وی افزود: در این مدت ۷۰ تیم نظارتی در شیراز و شهرستان‌ها، فعالیت‌های ویژه‌ای برای کنترل سلامت مردم بر عهده دارند. معاون بهداشت دانشگاه هماهنگی‌های درون‌بخشی و برون‌بخشی، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت ویژه برگزارکنندگان مراسم‌ مذهبی، توزیع پیام‌های بهداشتی، و نصب بنرهای حاوی پیام‌های مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی را از دیگر اقدامات این معاونت در این ایام برشمرد. 

همتی تاکید کرد: تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیات‌ها و تکایا، مساجد و خیمه‌های عزاداری فعالیت می‌کنند ضمن رعایت تمامی موازین بهداشت فردی، باید کارت بهداشتی دریافت کنند.

 رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم‌ عزاداری به‌ویژه در زمان پخت و تهیه غذا گفت: لازم است از بسته‌بندی و نگهداری مواد غذایی پخته‌شده در دمای محیط و بیش از 2 ساعت خودداری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید