• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76808
+
-

برگزاری نشست «کتاب‌خوان» با حضورکودکان کار

این سو و آن سوی استان
برگزاری نشست «کتاب‌خوان» با حضورکودکان کار

کودکان در نشست کتاب‌خوان که با همکاری کتابخانه ابوریحان تشکیل شد، شرکت کردند. 

به گزارش مهر، در این نشست با حضور رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، « ابراهیمی» رئیس کتابخانه ابوریحان و « صفری راد» مدیر کتابخانه‌های عمومی شیراز و تعدادی از کودکان کار و جمعی از مسئولان، کودکان در خصوص کتاب‌هایی که پیش‌تر به آنان معرفی شده بود سخن گفتند و توضیحاتی در خصوص محتوای کتاب و نویسنده دادند. 

«یوسف آفرینی» رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در این نشست گفت: باید با روش‌های گوناگون این کودکان را به تحصیل و کتاب‌خوانی مشتاق کنیم و از این راه می‌توانیم تغییر در سبک زندگی را برای آنها ممکن سازیم. 

وی اضافه کرد: چند ماه است با کمک کتابخانه ابوریحان برای تعداد قابل توجهی از کودکان کار کارت رایگان کتابخانه‌ها صادر کرده‌ایم. کودکان با این کارت می‌توانند علاوه بر حضور در کلیه کتابخانه‌های عمومی، کتاب امانت بگیرند و کتاب را با خود ببرند و مطالعه کنند. 

آفرینی افزود: کتابخانه‌ها بهترین مکان برای حضور کودکان هستند، مخصوصاً کتابخانه‌هایی که فضای ویژه برای استفاده کودکان دارند. در واقع هرچقدر بیشتر کودکان را در اماکن فرهنگی درگیر کنیم موجب دور شدن آنها از محیط پرخطر و پرآسیب شده‌ایم. بر آنیم که نشست کتاب‌خوان را به شکل مداوم برای کودکان ادامه دهیم. وی اضافه کرد: کتابخانه ابوریحان در یکی از پرآسیب‌ترین محله‌های شیراز واقع شده و وجودش برای مردم این محله غنیمت است و باید قدر آن را دانست. 

به گفته رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز، با همکاری این کتابخانه در یک سال گذشته برنامه‌های آموزشی و مهارتی متعددی برای کودکان کار و خانواده‌هایشان اجرا کردیم و به امید خدا این قبیل برنامه‌ها در این مجموعه فرهنگی ادامه خواهد داشت. 

آفرینی گفت: از دکتر ابراهیمی، مدیر دلسوز و توانمند این کتابخانه، برای همکاری‌های مستمر در خصوص آموزش کودکان کار تشکر می‌کنیم.  اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز و کتابخانه ابوریحان با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان کار، پیش‌تر به این کودکان آموزش‌هایی در خصوص شیوه معرفی کتاب داده بودند و کتاب‌هایی به آنها ارائه شده بود. کودکان نیز محتوای کتاب‌هایی را که خوانده بودند با دیگران به اشتراک گذاشتند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید