• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7683
+
-

نکته هایی درباره انتخاب شامپو

به موهایتان احترام بگذارید

شامپو
نکته هایی درباره انتخاب شامپو

شما از چه نوع شامپویی استفاده می‌کنید؟ آیا از شامپوی سرتان رضایت دارید؟ اصلاً شامپوی خود را چگونه انتخاب می‌کنید؟ چقدر برای این کار زمان می‌گذارید و از چه کسانی مشورت می‌گیرید؟ در این گزارش قصد داریم تا فوت‌وفن‌هایی را درباره انتخاب بهترین شامپو در اختیار شما قرار دهیم.

1- موهای صاف و مشکل کم‌پشتی

افرادی که موهای صاف و یکدستی دارند معمولاً این احساس را دارند که موهایشان نازک و کم‌پشت است، برای رهایی از این تصورات می‌توان از شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کرد.

2- موهای فر و مشکل وز بودن

اگر می‌خواهید از داشتن موهای فر خود لذت ببرید بهتر است در نگهداری آن به یک نکته مهم توجه کنید؛ موهای فرتان را مرطوب نگه‌دارید و از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کنید. همیشه افرادی که موهای فر دارند و یا اقدام به فر کردن موهایشان می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که موهای فر همیشه تشنه هستند پس رطوبت در نگهداری آنها اولویت اصلی است.

3- با موهای خشک‌تان چه کنید؟

معمولاً افرادی که موهای خشک دارند از یک‌چیز شکایت می‌کنند و آن شکننده بودن موهایشان است؛ موهایی که ممکن است انتهای آنها به‌مرور زمان چندشاخه و تبدیل به موخوره شود. اما با توجه به این شرایط چه باید کرد؟ مرطوب نگه‌داشتن موها و استفاده از شامپوهای مخصوص موهای خشک که حاوی سیلیکون و روغن‌های طبیعی همچون روغن‌زیتون، نارگیل و آواکادو هستند، حتماً می‌تواند کمک‌کننده باشد.

4- موهای چرب و هزار ماجرا

در اصل این پوست سر شماست که چرب است و نه موهای سرتان. شامپوهای مخصوص موهای چرب باعث کاهش چربی موها می‌شود و آنها را بهتر تمیز می‌کنند؛ شامپوهایی که مثل دو قطب مخالف با شامپوهای موهای خشک هستند و نه باید سیلیکون داشته باشند و نه روغن‌های چربی مانند زیتون و... البته داستان موهای چرب به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا معمولاً افرادی که موهای چرب دارند با مشکل شوره سرهم دست‌به‌گریبان‌اند و برای آن باید از شامپوهای ضد‌شوره هم استفاده کنند. توجه داشته باشید که شوره‌ها دو نوع هستند، چرب و خشک که برای هرکدام شامپوی خاص وجود دارد.

5- موهای رنگ‌شده و رسیدگی به آنها

رنگ کردن مو با توجه به اثرات مواد شیمیایی معمولاً باعث خشک و شکننده شدن موهایتان می‌شود، پس این مهم است که بعد از رنگ کردن توجه ویژه‌ای به موهایتان داشته باشید و توصیه و پیشنهاد ما این است که از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید که معمولاً حاوی نرم‌کننده‌ها هستند؛ شامپوهایی که از خشک شدن بیشتر موها جلوگیری می‌کنند. اما شاید در این بین این سؤال را هم داشته باشید که آیا این شامپوها به رنگ مو آسیب می‌زنند؟ پاسخ این است که شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده حاوی مواد تثبیت‌کننده‌ای هستند که جلوی شسته شدن زودهنگام رنگ موهایتان را می‌گیرد. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که درکنار این شامپوها از نرم‌کننده‌ها هم استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید