• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76817
+
-

رتبه دوم بوشهر در پوشش اینترنت سیار جاده‌ای

رتبه دوم بوشهر در پوشش اینترنت سیار جاده‌ای

استان بوشهر بیش از 2۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی دارد که بیش از ۸۸ درصد این جاده‌ها زیر پوشش آنتن تلفن همراه است.

 مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: حدود ۵۸ درصد از جاده‌های اصلی استان زیر پوشش اینترنت نسل چهارم همراه قرار دارند که این مهم رتبه دوم کشور در پوشش سرویس اینترنت سیار جاده‌ای را برای این استان ثبت کرده است. 

به گزارش ایرنا، «علی سملیان» افزود: در استان ۹۸ درصد خانوارها به تلفن ثابت دسترسی دارند و حدود ۲۷۶ هزار خانوار در محل سکونت خود دارای اینترنت ثابت هستند. وی یادآور شد: این امر در کنار استقبال روستاییان منجر به تراز برتر استان در خرید و فروش اینترنتی روستایی در کشور شده است. 

سملیان ادامه داد: توسعه شبکه‌های فناوری ارتباطی با فراهم آوردن دسترسی‌های مناسب و موثر برای عموم مردم باعث سرعت‌بخشی توسعه اقتصادی می‌شود. وی بیان کرد: در این زمینه، اینترنت ثابت در روستاهای استان نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارهای الکترونیکی، فروش صنایع دستی و اشتغال‌زایی داشته است. 

سملیان گفت: سیر صعودی استفاده از پهن‌باند ثابت باعث ارتقای استان به رتبه پنجم کشوری در این شاخص با ضریب نفوذ ۱۲. ۹۱ درصد شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات با سرعت چشمگیری در حال پیشروی است و این اداره کل تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی جامع، آینده‌نگر و کارشناسی‌شده زمینه توسعه شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید