• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76813
+
-

شکرانه‌ای برای تولید خرما

در استان
شکرانه‌ای برای تولید خرما

دبیر شورای زکات استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم وصول زکات استان بوشهر را از محل تولید خرما دانست و گفت: در این راستا برگزاری مراسم شکرانه تولید خرما در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد. 

به گزارش تسنیم، «احمد لطفی» در نشست شورای زکات استان بوشهر مهم‌ترین هزینه‌کرد این فریضه الهی را کاهش فقر و رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: پیشرفت و آبادانی مناطق محروم از دیگر راهکارهای وصول زکات است. 

وی با قدردانی از مشارکت مردم متدین استان بوشهر در این عرصه افزود: یکی از راه‌های مشارکت مردم در حل مشکلات نیازمندان پرداخت زکات است و مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان در پرداخت زکات و کمک به نیازمندان در کشور پیشتاز هستند. 

دبیر شورای زکات استان بوشهراز وصول 56 میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: میزان رشد این مقدار زکات نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از 33 درصد بوده و این در حالی است که در 5 ماه امسال 73 میلیارد ریال وصول شده است.
 
لطفی فقرزدایی، اجرای طرح‌های امور عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم را از راهکارهای هزینه زکات دانست و خاطرنشان کرد: همه زکات وصول‌شده در هر منطقه و یا روستا، برای مردم فقیر و محروم آن منطقه هزینه و بخشی از آن هم در پروژه‌های عام‌المنفعه صرف می‌شود. 

وی با بیان این‌که 90 درصد از وصول زکات برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش هزینه شده است خاطرنشان کرد: 90 درصد زکات دریافتی در طرح‌های فقرزدایی و 10 درصد در امور عام‌المنفعه مناطق محروم استان بوشهر هزینه می‌شود. 

دبیر شورای زکات استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم و وصولی‌ها زکات استان بوشهر از محل تولید خرما است گفت: در این راستا برگزاری مراسم شکرانه تولید خرما در استان بوشهر در 3 ماه سوم امسال مورد توجه قرار دارد. 

لطفی با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما به نقش مهم نخلداران در زکات پرداختی اشاره کرد و گفت: بخش عمده زکات جمع‌آوری‌شده در استان بوشهر از سوی نخلداران تامین شده که شرکت فعال کشاورزان در این کار خداپسندانه نشان از ایمان و تقوی بالای این قشر زحمت‌کش جامعه دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید