• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76797
+
-

عقد موقت دختر ۱۰ساله باطل شد

رئیس دادگستری بهمئی از ابطال عقدموقت دختر ۱۰ساله با پسر ۲۲ساله در این شهرستان خبرداد.

«علی سعیدی» در گفت‌وگو با تسنیم اظهارکرد: درچند روز اخیر شاهد انتشار فیلمی با عنوان «عقد دختر بچه‌ای 10ساله با مردی 30ساله» بودیم که با همکاری دستگاه‌های متولی و حوزه قضایی، موضوع را پیگیری کردیم. وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و آوردن عاقد، داماد و اولیای دختر 10ساله متوجه شدیم که داماد 22سال سن دارد و به رسم طایفه‌ای و عشیره‌ای و رسوم محلی  که درشهرستان بهمئی رایج است،

دختر را برای پسر نامگذاری کرده‌اند تا بعد از گذشت 6سال که دختر به سن قانونی برای همسر داری برسد، ازدواج کنند. سعیدی با بیان اینکه خانواده دختر وپسر درصحبت‌های خود گفته‌اند که برای اینکه دختر و پسر ازنظر قانونی و شرعی به همدیگر محرم باشند، اقدام به چنین عملی کرده‌اند، ادامه داد: هرپدری که درسن کوچک دختر خود را مجبور به ازدواج کند، مجرم است و این جرم برای عاقد و داماد هم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری بهمئی از ابطال عقدموقت دختر 10ساله خبرداد و اضافه کرد: با راهنمایی و ارشاد پدر و داماد ازسوی مشاوران دادگاه، براساس ماده50 قانون حمایت از خانواده، با بزل مهریه ازسوی پدرعروس و بزل مدت ازطرف داماد، عقد این دختر 10ساله و پسر 22ساله با رضایت هر دوخانواده ابطال شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید