• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76681
+
-

کافه مجلس

  دفاعیه نماینده بازداشت شده 
فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان که به اتهام اخلال در بازار خودرو اخیرا بازداشت شده بود، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفت: متأسفانه به‌دلیل رفتارهای نامتعارف و غیرمنصفانه صورت گرفته و اظهارات نامربوط یکی از همکاران سابق و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی باید مطالبی را عرض کنم. فقهای عظیم‌الشأن اسلام به استناد روایات قطعیه می‌فرمایند: حرمت آبروی مؤمن بالاتر از حرمت کعبه است و تا زمانی که جرم، قطعیت پیدا نکرده است هیچ مقامی نباید درباره آن صحبت کند. احمدی ادامه داد: این شرکت خودرویی به سبب تغییر مدیران و سوءظن از عملکرد مدیران سابق، از اجرای آخرین مفاد قرارداد امتناع می‌کرد و بنا به درخواست همکارم شفاها پیگیری این موضوع را به معاون وزیر مربوطه انتقال دادم و هیچ‌گونه تخطی از وظایف نمایندگی خود نکردم و به شهادت همان کیفرخواست صادره هیچگونه نفعی هم نبرده‌ام. (خبرآنلاین)

 2کارت زرد به وزیر در یک روز
در جلسه علنی عصر دیروز فرهاد دژپسند به سؤال محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز و ۱۱نماینده دیگر درباره‌ علت عدم‌اجرای ماده۲۹ قانون برنامه ششم درخصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذیربط پاسخ دادند. به‌رغم پاسخ و توضیحات وزیر درباره‌ ارائه نکردن اطلاعات از سوی برخی از دستگاه‌ها برای ثبت در سامانه، صباغیان یکی از نمایندگان سؤال‌کننده درخواست کرد که این سؤال به رأی مجلس گذاشته شود چون اساسا رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد. درنهایت نمایندگان با ۹۳رأی موافق، ۹۵رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند. پیش از این نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد و امور دارایی در رابطه با علت عدم‌اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانکی برای اخذ کارمزد پیامک از حساب آنها قانع نشده بودند. (ایسنا)

 اصلاحیه نماینده ماهشهر درباره یک ضرب‌المثل
نماینده مردم ماهشهر درخصوص سوءتفاهم پیش آمده در نطق روز یکشنبه‌ خود نکاتی را بیان کرد و گفت: از غرب تا شرق و از شمال تا خلیج همیشه فارس ایرانی، ما همه با هم برادر هستیم. علی گلمرادی اظهار کرد: همه عزیزان اشراف دارید و می‌دانید که ذکر مثل برای تقریب معنا به ذهن بوده و قطعا در مثل مناقشه نیست. عرض من این بود که مشکلات کشور، مشکلات اقتصادی و مشکلات نان است. مسیر دولت، مسیر غلطی است و به‌خاطر ضیق وقت با ضرب‌المثل گفتم و این هیچ ربطی به قومیت فرهیخته و بزرگوار باغیرت آذری ندارد و ترک‌زبانان کشور که در جای جای کشور خدمت می‌کنند پاره تن کشور هستند. ترکستان یک اصطلاح است و هیچ ربطی به این قومیت ندارد. در جلسه روز یکشنبه محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گلایه‌ای مشابه با اشاره به تذکر یکی از همکاران خود در مجلس گفت: امروز شاهد بودیم که یکی از همکاران نیز به جای دفاع درست از اقوام و جغرافیای ایران‌زمین، برای دفاع از بخشی به بخشی دیگر اهانت می‌کند. چرا می‌گویند «این راه به لرستان می‌رود». از این همکار می‌خواهم از مردم لرستان عذرخواهی کند چرا که راه اصلی حل این مسئله در وحدت کلمه است. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید