• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76673
+
-

المپیک از دسترس خارج شد

با شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تونس در جام‌جهانی2019 شانس این تیم برای حضور در المپیک2020 به صفر نزدیک شد. تیم ملی بسکتبال ایران در بازی اول هم از پورتوریکو شکست خورده بود.
تیم ایران بازی دیروز را ضعیف‌تر از آن شروع کرد که بشود منتظر پیروزی بود. این بازی ضعیف در همه دقایق تکرار شد. پرتاب‌های 3امتیازی تونس، دفاع بسته آنها و آشفتگی تیم ایران نتیجه را 67-79 به‌نفع تونس کرد. تونس ضعیف‌ترین تیم گروه بود و از روز اول انتظار می‌رفت ایران در مقابل این تیم به پیروزی برسد.
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی ایران پس از شکست دیروز گفت: «در نیمه اول کنترل فضای زیر حلقه را به آنها واگذار کردیم و چند ریباند دفاعی را از دست دادیم. البته در نیمه دوم اوضاع را تغییر دادیم و بهتر بازی کردیم. فکر می‌کنم بازی اول مقابل پورتوریکو تأثیر زیادی روی ما گذاشت؛ تأثیری که آن را در این بازی هم دیدیم.» او در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر داور چینی در شکست مقابل پورتوریکو، گفت: «از مسئولان بپرسید که چطور در بازی اول ما مقابل پورتوریکو یک داور چینی انتخاب شد. آیا چین قبول می‌کند که یک داور ایرانی در همین شرایط رقابت برای آنها قضاوت کند؟ کدام کشور آسیایی داور چینی را می‌پذیرد؟ نه فقط داور چینی بلکه هر داور آسیایی دیگر. هیچ داور آسیایی نباید بازی تیم‌های آسیایی را قضاوت کند.»
چین یکی از رقبای اصلی ایران در راه صعود به المپیک است و چنانچه در جام‌جهانی بهتر از ایران نتیجه بگیرد، به‌عنوان بهترین تیم آسیایی به المپیک توکیو صعود خواهد کرد.
با افزایش تیم‌ها و تغییر مدل گروه‌بندی جام‌جهانی، پیش‌بینی می‌شد که تیم ایران به‌عنوان برترین تیم آسیا سهمیه المپیک توکیو را بگیرد. در بین 32تیم، ایران با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه شد. شروع خوب در بازی با پورتوریکو، امیدوار‌کننده بود اما شکست در این بازی همه پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت.
اگر ایران در بازی دیروز تونس را شکست می‌داد، می‌توانست امیدوار باشد که با پیروزی احتمالی تونس بر پورتوریکو، همچنان یکی از بخت‌های صعود از گروه باشد.
ایران روز چهارشنبه با تیم قدرتمند اسپانیا بازی دارد. مرحله دوم انتخابی المپیک تیرماه سال آینده و با حضور 16تیم برگزار می‌شود اما برای ایران خیلی سخت است که بتواند در آن تورنمنت یکی از 4سهمیه ممکن را به‌دست بیاورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید