• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76652
+
-

برخورد قاطع با هنجارشکنان در محرم

دادستان کرمانشاه: حرکت دسته‌های عزاداری نظم ترافیکی را مختل نکند

دادستان کرمانشاه با عرض تسلیت فرا رسیدن محرم و با اشاره به اهمیت بالای قیام امام حسین(ع) به تشریح وظایف نیروی انتظامی در این ایام پرداخت و گفت: در راستای تامین امنیت مراسم مذهبی و دفاع از جان و مال مردم مقرر است ماموران انتظامی به صورت فعال در هیات‌های مذهبی و همچنین در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به محل‌های برگزاری مراسم حضور داشته باشند. 

به گزارش ایسنا«محمدحسین صادقی» تاکید کرد: نیروی انتظامی باید تا زمان رهسپار شدن عزاداران به سمت منازل خود با گشت‌زنی مرتب ایمنی کامل آنها را تامین کند و با هرگونه رفتار هنجارشکنانه و تخریب‌گرایانه ارزش‌های اسلامی برخورد قاطع کند.  دادستان کرمانشاه تصریح کرد: برای پیشگیری از سرقت منازل شهروندانی که به منظور شرکت در مجالس عزاداری خانه خود را ترک می‌کنند، مقرر است نیروی انتظامی گشت‌های انتظامی را تقویت کند. 

به گفته این مسئول، فقط هیات‌هایی می‌توانند مراسم مذهبی در معابر عمومی برگزار کنند که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند. وی یادآور شد: هیات‌ها باید توجه داشته باشند از اقدام به اعمالی مانند قمه‌زنی، نمایش تصاویر وهمی از ائمه که پیامد آن جز تخریب ارزش‌های اسلامی چیز دیگری نیست و سایر کارهای غیرمتعارف و توام با خرافه‌پرستی که بر اساس فتوای مراجع عظام تقلید تناسبی با شئون این ایام ندارد و موجب خدشه‌دار شدن دین می‌شود، جلوگیری کنند.  صادقی تاکید کرد: نیروی انتظامی موظف است با هرگونه رفتار هنجارشکنانه‌ برخورد قاطع کند.

وی در ادامه گفت: در راستای تسهیل در عبور و مرور و برقراری امنیت ترافیکی عزاداران، پلیس راهور باید طرح ویژه‌ای را در شب‌های دهه اول محرم اجرا کند تا هنگام عبور دسته‌های عزاداری، گذرگاه‌های عمومی مسدود و نظم عبور و مرور مختل نشود. دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین با توجه به فرارسیدن ایام محرم لازم است بازرسی و نظارت بر بازار تشدید شود تا بتوان رضایت مردم را افزایش داد.  صادقی در ادامه با بیان این‌که واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم را برای نظارت بر ایمنی مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی بیندیشند، گفت: با توجه به حضور انبوه شهروندان در مراسم عزاداری، استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در فضاهای پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم‌ از جمله تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید نظارت داشته باشد تا در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال معابر، پیاده‌روها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران و وسایل نقلیه فراهم نشود.  دادستان کرمانشاه افزود: شهرداری باید ضمن ممانعت از حفاری در مسیر دسته‌های عزاداری و کاروان‌های حسینی(ع)، سریعاً نسبت به رفع نواقص پیاده‌روها و مسیرهای تردد عزاداران اقدام کند و ایمن‌سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق قوانین و مقررات صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه در ادامه خواستار افزایش نظارت‌های بهداشتی بر نذور موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی شد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان نیز با اتخاذ تمهیدات لازم در زمینه دایر بودن کشتارگاه‌ها، ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی را تحت نظارت ویژه قرار دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید