• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76553
+
-

خدمت‌رسانی شهرداری تهران در مرز خسروی

تیتر یک
خدمت‌رسانی شهرداری تهران در مرز خسروی

 پس از موافقت‌های اولیه کشور عراق با بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین امسال، برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در حال انجام است. به گزارش همشهری، دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران و شهردار منطقه۱۳ این شهر به قصر شیرین سفر کردند تا ضمن بازدید از مرز خسروی با مدیران استان و شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌ها و میزبانی مطلوب‌ از زائران هماهنگی‌ شود. بر همین اساس هم جلسه بازدید از مرز خسروی و نیز جلسه هماهنگی زیرساخت‌های مرز خسروی با حضور فرماندار قصر شیرین، شهردار منطقه ۱۳ تهران و مدیران خدمات شهری و مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه برگزار شد.


استقرار نیروهای شهرداری تهران در مرز 

دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران در حاشیه بازدید از مرز خسروی گفت: هزار و ۱۰۰ نیروی انسانی در مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه و مهران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) از سوی شهرداری تهران مستقر و بسیج می‌شوند. «کامران زنگیشه» افزود: این نیروها برای خدمت‌رسانی به موکب‌داران، زائران و در بخش تنظیف، جمع‌آوری زباله و بهداشت عمومی به‌کارگیری می‌شوند، ضمن این‌که شهرداری نیروهای خود را برای خدمت‌رسانی به زائران در شهرهای کوفه، نجف و کربلا نیز بسیج می‌کند. 

وی با بیان این‌که خدمت‌رسانی به زائران اربعین یک کار کاملا اعتقادی است، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۳ در خسروی، شهرداری منطقه 5 در مهران، شهرداری منطقه ۶ در شلمچه و شهرداری منطقه 4 تهران در چذابه به عنوان معین در امر خدمت‌رسانی به زائران شهرداری‌های این مناطق را یاری می‌دهند.
 
دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: همچنین شهرداری تهران در محل مرزها و به‌خصوص مرز رسمی خسروی و پارکینگ‌ها و محوطه پایانه بین‌المللی این مرز، به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی سرویس‌ بهداشتی و حمام سیار نصب خواهد کرد.  وی بازگشایی مرز رسمی خسروی را یکی از خواسته‌های به‌حق مردم استان کرمانشاه بیان کرد و گفت: امید است با تحقق این امر شاهد بازگشایی این مسیر قدیمی برای تردد زوار اربعین باشیم و ما همه توان خود را برای ایجاد امکانات در قصر شیرین با توجه به دینی که این مردم بر گردن ما دارند بسیج می‌کنیم. 


پذیرش بیشترین حجم زائر در مرز خسروی 

فرماندار قصر شیرین نیز گفت: با توجه به این‌که امسال قرار است یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلی شوند، نیاز است که در ایجاد زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران شهرداری منطقه ۱۳ تهران با عنوان معین همه توان خود را برای کمک به شهرداری قصر شیرین و شهرداری‌های استان کرمانشاه در این همایش بزرگ به کار گیرد. 

«مرادعلی تاتار» افزود: با توجه به ایجاد راه دسترسی مناسب، امکانات و زیرساخت‌های مطلوب و طبق گفته‌های مسئولان و همچنین بازدیدهای صورت گرفته مقامات کشورمان، مرز خسروی بیشترین حجم زائران را پذیرش خواهد کرد و به طور یقین زائران این مسیر را برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب می‌کنند. وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مناسب و مطلوب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی و شهرستان قصر شیرین بسیج شده‌اند و در این زمینه از ظرفیت ارتش و سپاه نیز بهره خواهیم گرفت.


ایجاد زیرساخت‌ها با همکاری شهرداری قصر شیرین 

شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری در منطقه ۱۳ همه توان خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم با همکاری شهرداری قصرشیرین و استان کرمانشاه برای خدمت‌رسانی مطلوب و مناسب به زائران اربعین به کار خواهد گرفت و در این زمینه از تجربه دیگر مرزها نیز استفاده می‌کند.  «مرتضی رحمان‌زاده» افزود: شهرداری تهران در ایام زلزله نیز به کمک مناطق زلزله‌زده آمده و ‌اکنون نیز کاملا آماده است و ماشین‌آلات و امکانات و نیروهای خود را برای امر آماده‌سازی فضای پایانه، پارکینگ‌ها و شهر مستقر می‌کند. وی اظهار کرد: شهرداری تهران در 3 مرز دیگر به صورت تمام‌قد حضور یافت و امسال نیز در قصر شیرین با تمام عنوان تا آنجا که امکانات اجازه دهد حضور خواهیم یافت و در فضاسازی داخل پایانه، بهسازی مسیر و همچنین مشارکت در آماده‌سازی پارکینگ‌ها کمک می‌کنیم.


حضور ۶   استان معین در قصر شیرین   

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه از حضور ۶ استان معین آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان در شهرستان قصر شیرین با هدف ایجاد زیرساخت‌های اربعین حسینی برای تردد زائران خبر داد. «شهرام کهریزی» افزود: امروز نیز شهرداری منطقه ۱۳ تهران به عنوان شهرداری معین در کنار شهرداری قصر شیرین و شهرداری‌های استان کرمانشاه استقرار یافته تا ضمن ایجاد امکانات لازم در امر خدمت‌رسانی به زائران کمیته زیرساخت اربعین این استان را یاری کند.

وی اظهار کرد: خدمت به زائران اربعین کاری اعتقادی است و سهل‌الوصول بودن این مسیر و امکانات و زیرساخت‌های مناسب آن دلیلی برای این شده که بیشترین حجم تردد زائران را از مرز رسمی خسروی به کربلای معلی داشته باشیم. اکنون به طور میانگین روزانه 3 هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می‌کنند.
 

امکانات مرز خسروی برای تردد زائران مناسب است 


مشاور وزیر نیرو در ستاد اربعین کشور در مورد تمهیدات اندیشیده شده در زمینه تقویت و تجهیز زیرساخت‌های آب و برق مرز خسروی گفت: امکانات و زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) بسیار
مناسب است.به گزارش همشهری «سید یعقوب محمدمرادی» افزود: با توجه به بازدیدهای سال‌های گذشته مشکلی از نظر زیرساخت‌های آب و برق در قصر شیرین و مرز خسروی نداریم. وی اظهار کرد: دستور وزیر نیرو بر مبنای خدمت‌رسانی برای حماسه باشکوه و بزرگ اربعین است، از این رو با تلاشی مضاعف در راه خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی حرکت می‌کنیم. مشاور وزیر نیرو در ستاد اربعین کشور گفت: ادارات متولی دیگر در بحث تامین زیرساخت‌ها باید کمک کنند تا بخشی از کارها انجام شود و همچنین تانکرهای آب‌رسانی ثابت و سیار به تعداد لازم در شهرستان مستقر خواهد شد. 

فرماندار قصر شیرین هم در این جلسه گفت: وزارت نیرو امکانات لازم را در اختیار دستگاه‌های شهرستان قرار دهد و با توجه به حجم تردد زوار از مرز، اختیار ویژه به شهرستان برای تصمیم‌گیری در مواقع ضروری داده شود. 
«مرادعلی تاتار» افزود: مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای تردد زوار دارد و زیرساخت‌های مناسبی برای آن طراحی شده است. رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی هم گفت: آب و برق حیاتی‌ترین امکانات مورد نیاز قصر شیرین و خسروی برای زوار عتبات عالیات است. 

«جعفر همتی» افزود: روزانه ۲۰ هزار زائر در قصر شیرین اسکان داده می‌شوند که از این تعداد 5 هزار تن در مرز خسروی اسکان داده می‌شوند. از این رو زیرساخت‌های آب، برق و سرویس‌های بهداشتی آنها باید تامین شود. وی گفت: با توجه به گرم بودن شهرستان به ۲ دستگاه بسته‌بندی آب نیازمندیم که روزانه ۳۰ هزار بطری آب را بسته‌بندی کند. همتی ادامه داد: با توجه به استقرار چندین پایگاه اورژانس، پارکینگ‌ و ایستگاه ایست و بازرسی باید به تعداد کافی تانکر سیار در مرز مستقر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید