• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76570
+
-

تکذیب بالا بودن آمار قاچاق در کردستان

قاچاق
تکذیب بالا بودن آمار قاچاق در کردستان

استاندار کردستان گفت:‌ بالا بودن آمار قاچاق در کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور صحت ندارد و این اتهام نادرستی بر پیشانی کردستان است. به گزارش ایرنا «بهمن مرادنیا» در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد: اعتقاد نداریم که کردستان دارای حجم بالایی از قاچاق است بلکه حجم بالاتری از قاچاق در استان‌های دیگر دیده می‌شود. 

وی با بیان این‌که شاید وجود این نگاه در رابطه با استان کردستان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب است که باید جبران شود، افزود: موضوع کولبری را هم مختص به کردستان کرده‌اند و طوری بیان می‌شود که تنها در کردستان چنین مشکلی وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: وقتی بازارچه‌ها تعطیل است کالایی به صورت ترانزیت وارد یا خارج نمی‌شود، بنابراین کولبری اگر وجود دارد به قاچاق می‌پردازد. استاندار کردستان با تاکید بر حضور فعالانه دستگاه‌ها و انعکاس گزارش‌ها در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ دستگاه‌ها گزارش‌های کاملی در کمیسیون ارائه دهند تا مشکلات و ضعف‌ها شناخته و حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست گفت:‌ تاکنون ۷۱۳ هزار تن گندم خریداری شده و 7 هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از هزینه‌ها به گندم‌کاران پرداخت شده و 4 هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن مانده است.

«خالد جعفری» با بیان این‌که بخش‌هایی از شهرستان‌های سنندج و دیواندره هنوز در حال برداشت گندم هستند، اضافه کرد: کردستان بعد از خوزستان در رده دوم تولید گندم قرار دارد و پس از کردستان هم استان فارس قرار گرفته است.  وی افزود:‌ روزانه ۲ هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود و تاکنون ۱۰ درصد خرید گندم کشور در استان خریداری شده است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت:‌ از 2 ماه گذشته 3 طرح مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شده و کشفیات مختصری در این حوزه صورت گرفته که اکثرا به دلیل نداشتن مجوز در لحظه حمل‌و‌نقل بوده است. سرهنگ «شاه‌حسینی» اضافه کرد: قاچاق گندم در کردستان دیده نشده است و در این زمینه نگرانی عمده‌ای وجود ندارد. وی یادآور شد: تا پایان شهریورماه پلیس امنیت اقتصادی در ۱۳ استان کشور مستقر می‌شود که کردستان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این طرح است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید