• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76525
+
-

ایمن‌سازی 8 راه ارتباطی خراسان جنوبی

در استان
ایمن‌سازی 8 راه ارتباطی خراسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در نیمه دوم سال جاری ایمن‌سازی 8 کریدور اصلی استان با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود. به گزارش مهر، «جعفر شهامت» در کمیسیون اجرایی مدیریت حمل‌و‌نقل و سوانح رانندگی استان با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان اظهار کرد: تاکنون 7 نقطه پرتصادف استان ایمن‌سازی شده است و 5 نقطه دیگر در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در محورهای استان افزود: در سال جاری ۵۳۶ کیلومتر خط‌کشی راه‌ها و ۳۲۴ متر شیار لرزاننده ایجاد شده است. مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۰۰ کیلومتر شیب شیروانی در سطح راه‌های استان اجرایی خواهد شد. 

شهامت با بیان این‌که در 2 ماه گذشته سال جاری 1۶۶۸ مورد کنترل و نظارت بر ناوگان انجام شده است، گفت: 2 شرکت حمل‌و‌نقل استان به دلیل تخلف تعطیل شده‌اند. معاون اورژانس خراسان جنوبی هم در این جلسه از فعالیت ۷۳ پایگاه اورژانس و ۱۱۵ پایگاه شهری و جاده‌ای در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 7 دستگاه آمبولانس جدید برای استان جذب شده است. «علیرضا عباسی» توضیح داد: اکنون زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در شهرها 5 دقیقه و میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در جاده‌ها ۹ دقیقه است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: هیچ امنیتی برای تخلف رانندگانی که به علت خواب‌آلودگی باعث بروز حادثه می‌شوند، وجود ندارد و مشاهده این‌گونه از موارد به برخورد قانونی منجر می‌شود. «سید کمال‌الدین میرجعفریان» با اشاره به حوادث رانندگی در جاده‌های استان یادآور شد: به منظور کاهش تصادفات به دلیل خواب‌آلودگی، اجرای شیارهای لرزاننده در مسیرهای طولانی الزامی است. وی خواستار توقف اجباری رانندگان اتوبوس در مسیر محورهای استان شد و افزود: متأسفانه علت بسیاری از تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین خواستار نظارت ویژه در سطح جاده‌ها شد و گفت: اگر اکیپ‌های نظارتی وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، هیچ ملاحظه‌ای با دستگاهی نخواهیم داشت. میرجعفریان تصریح کرد: با کمین پلیس راه در نقاط کور جاده‌ برای اعمال قانون پس از تخلف رانندگان موافق نیستیم، چراکه استقرار باید در نقاط آشکار باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید