• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76198
+
-

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر

در شهر
تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر از تخصیص اعتبارات لازم برای احیای زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا احیا و بازسازی خانه‌های خدمات اجتماعی، ایجاد فرهنگسرا، سرای محلات و تجهیز کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، «طاهره شمشیری» در جلسه شورای شهر بوشهر از تصویب 30 برنامه ویژه ماه محرم و صفر و 5 برنامه هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های پیشنهادی ماه محرم، صفر و هفته دفاع مقدس در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر مطرح شد و به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر با بیان این‌که بخشی از این 30 برنامه‌ مشارکتی و بخشی نیز توسط سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر اجرا می‌شود افزود: شاخص‌ترین برنامه‌های تصویبی ماه محرم و صفر در شورای شهر بوشهر راه‌اندازی کاروان استقبال از محرم، ایجاد موکب حسینی عشاق‌الحسین(ع)، راه‌اندازی تکیه هنرمندان، برگزاری برنامه در سوگ آفتاب و تجلیل از هنرمندان آیینی و انقلاب است.

وی اجرای پرده‌خوانی، پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ویژه‌برنامه عطر عاشقی در میدان انقلاب، همایش تجلیل از پیرغلامان و سوگواره تعزیه را از دیگر برنامه‌های تصویبی ویژه ایام ماه محرم و صفر در شهر بوشهر دانست. 

شمشیری با اشاره به تدوین برنامه هفته دفاع مقدس در شهر بوشهر خاطرنشان کرد: طرح همعهدی با شهدا، طراحی و ساخت تصاویر شهدا و نصب آنها در مکان‌های تعیین‌شده و برگزاری مراسم شهدای نوجوان دشت کربلا از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر بوشهر است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهراز تخصیص کمتر از یک‌سوم بودجه مصوب سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر خبر داد و بیان کرد: پرداخت این میزان بودجه جوابگوی حجم برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر نیست.

وی با بیان این‌که خیلی از زیرساخت‌های فرهنگی شهر از بین رفته و باید احیا شود تصریح کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های مذکور از قبیل خانه‌های خدمات اجتماعی، ایجاد فرهنگسرا، سرای محلات و تجهیز کتابخانه‌های شهر بوشهر باید بودجه اختصاص داده شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید