• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76183
+
-

راه‌اندازی ۷ مرکز تخصصی دندان‌پزشکی با تعرفه دولتی

راه‌اندازی ۷ مرکز تخصصی دندان‌پزشکی با تعرفه دولتی

رئیس اداره امور دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی ۷ مرکز تخصصی دندان‌پزشکی با تعرفه دولتی خبر داد. 

به گزارش تسنیم، «کوروش افشین‌پور» با بیان این‌که هم‌اکنون در فارس بیش از 950 مطب و درمانگاه دندان‌پزشکی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد در 10 مرکز آن به صورت تخصصی با تعرفه دولتی وابسته به دانشگاه خدمات دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که هدف از راه‌اندازی آن توزیع عادلانه خدمات دندان‌پزشکی در شهر است. 

وی با اعلام این‌که بر اساس آمارها وضعیت سلامت دهان و دندان مردم فارس و شهر شیراز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از رتبه بالاتری برخوردار است افزود: هم‌اکنون 1800 فارغ‌التحصیل رشته دندان‌پزشکی در استان فارس وجود دارد که این تعداد دندان‌پزشک و مرکز دندان‌پزشکی برای استان فارس بسیار قابل توجه است.

افشین‌پور سلامت دهان و دندان در بین ایرانیان را نامطلوب عنوان کرد و افزود: تعداد کمتری از مردم به سلامت دهان و دندان خود اهمیت می‌دهند و با توجه به افزایش قیمت مواد و وسایل دندان‌پزشکی بیماران و دندان‌پزشکان با مشکل روبه‌رو شده‌اند. به این صورت مردم توان پرداخت هزینه‌های درمان در بخش خصوصی را ندارند و دندان‌پزشکان نیز نمی‌توانند تعرفه مناسب خود را دریافت کنند. 

وی به راه‌اندازی مراکز تخصصی دندان‌پزشکی برای بیماران خاص اشاره کرد و گفت: هم‌اینک توانسته‌ایم در استان فارس نه‌تنها برای اقشار کم‌درآمد جامعه، بلکه برای بیماران خاص نیز مراکزی راه‌اندازی کنیم تا با تعرفه دولتی این بیماران از خدمات دندان‌پزشکی برخوردار شوند.

رئیس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نظارت بر ارائه خدمات غیرمجاز دندان‌پزشکی را از سوی معاون درمان جدی توصیف کرد و گفت: در سال گذشته، تنها در شیراز 12 مرکز پلمب شد و 15 مورد به مطب‌هایی که یا به صورت غیرمجاز فعالیت داشتند یا این‌که در موارد بهداشتی رعایت لازم را نداشته‌اند تذکر داده شد.

 افشین‌پور از شهروندان خواست برای دریافت هر گونه خدمات دندان‌پزشکی ضروری است به مراکزی مراجعه کنند که از داشتن مجوز و تابلو برخوردار باشند و در دام سودجویان با تبلیغ ارائه خدمات ارزان قرار نگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند از طریق سامانه 1819 تخلفات را اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید