• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76179
+
-

مشکل کم‌آبی عشایر سمنان برطرف شد

مدیر کل امور عشایری استان: ۸۷ طرح برای تأمین آب پایدار در بخش عشایری استان  تعریف شده است

مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: ۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی برای تأمین آب پایدار در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان تخصیص یافت.
«مراد خادم» درگفت و گو با ایرنا افزود: 100 درصد مناطق قشلاقی عشایر استان سمنان از نعمت آب پایدار برخوردار نیست و با تانکر برای چالش کم‌آبی در این مناطق اقدام می‌شود. وی بیان کرد: ۸۷ طرح برای تأمین آب پایدار در بخش عشایری استان تعریف شده که براساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح‌ها در سال ۹۸ در گام اجرایی قرار می‌گیرد. مدیر کل امور عشایری استان سمنان با بیان این‌که بودجه امسال برای اجرای طرح آب‌رسانی سیار عشایری سمنان ۶۰ درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافت گفت: سال ۹۷ اعتبار این اداره کل در این بخش 7 میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کاهش یافته است.

خادم اضافه کرد: امسال با توجه به افزایش بارندگی‌ها کمبود آب در بخش ییلاقی عشایر استان محسوس نبود، اما در بخش قشلاقی با توجه به آغاز کوچ در اوایل پاییز باید برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای مهار کم‌آبی اتخاذ شود.

مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: تأمین آب پایدار با توجه به مشکلات آب‌رسانی سیار و تانکر در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد که با تخصیص اعتبارهای استانی می‌توان برای مهار کم‌آبی در بخش عشایری استان اقدام کرد.
عشایر استان سمنان متشکل از 3181 خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، 07/1 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند. این عشایر که 2/8 درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و 4700 رأس دام سنگین دارند و سالانه 9300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از 3600 میلیارد ریال تولید می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید