• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76160
+
-

سرانه مصرف آبزیان در قم فقط 7 کیلوگرم است

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ میزان سرانه مصرف آبزیان به ازای هر تن در این استان 7 کیلوگرم است که به دنبال افزایش آن هستیم.

«سید محمدرضا طاهری» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد: مصرف آبزیان نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت افراد دارد و به همین دلیل با برگزاری جشنواره‌های محلی و دوره‌های آموزشی در کنار پخش بروشور و بسته‌های تبلیغاتی،‌ به دنبال تشویق مردم به استفاده بیشتر از این مواد غذایی هستیم و این راهبرد در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد.

وی افزود:‌ قیمت آبزیان همیشه پایین‌تر از گوشت قرمز است و اگر آگاهی مردم نسبت به فواید استفاده از این محصولات بیشتر شود،‌ آن را به‌طور مستمر در سبد غذایی خود قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ظرفیت تولید و ایجاد فضای رقابتی در میان بهره‌برداران صنعت شیلات استان هستیم تا انواع ماهی‌های خوراکی در قم باکیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
طاهری گفت: ماهی غذایی فراسودمند است که انواع مواد مورد نیاز بدن انسان را تأمین می‌کند و پزشکان مصرف مستمر آن را موجب حفظ سلامت افراد می‌دانند.‌ بنابراین قرار گرفتن آن به‌عنوان عنصری مهم در سبد غذایی مردم قم لازم و ضروری است.
وی بیان کرد:‌ در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان صورت گرفته است و امروز انواع محصولات دریایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قم به‌صورت تازه عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه ظرفیت‌های صنعت شیلات استان حمایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید