• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76176
+
-

۹۶ تن پودر گوشت از شازند صادر شد

سرپرست شبکه دام‌پزشکی شازند گفت: ۹۶ تن پودر گوشت امسال با نظارت دام‌پزشکی استان مرکزی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

«رضا معینی مقدم» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این میزان پودر گوشت از پر، آلایش طیور در راستای افزایش ارز‌آوری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شازند تولید و به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش دارد.

 سرپرست شبکه دام‌پزشکی شازند بیان کرد: مجوز صادرات ۹ محموله بچه ماهی امسال در این شبکه صادر و ۴۵ هزار تن بچه ماهی زنده با نظارت شبکه دام‌پزشکی این شهرستان به خارج از کشور ارسال شده است. معینی مقدم افزود: مجوز ارسال یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۲۰ قطعه جوجه یک روزه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی، مادر و تخم گذار و 5 میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای وارداتی در واحدهای پرورش ماهی شهرستان شازند نیز توسط شبکه دام‌پزشکی این شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۷ هزار و ۶۶۰ راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در شهرستان شازند ایمن‌سازی شدند.

سرپرست شبکه دام‌پزشکی شازند افزود: ۴۸۰ راس دام سنگین نیز در این مدت در دامداری‌های صنعتی شهرستان برای شناسایی بیماری سل مورد تست توبرکولین و ۵۸ راس اسب مورد تست مشمشه قرار گرفت که مورد مثبتی از این بیماری‌ها در شهرستان مشاهده نشده است.

 معینی مقدم گفت: 4210 مورد بازدید امسال از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان شازند انجام شد و 6138 کیلوگرم فراورده خام غیر بهداشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور کشف و با دستور مقام قضایی ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
وی اظهار کرد: ۳۱ پرونده تخلفات بهداشتی افراد و مراکز متخلف امسال به مراجع قضایی ارجاع شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید