• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76170
+
-

خمین در جایگاه دوم سوادآموزی استان است

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: این شهرستان بر اساس شاخص‌های شناسایی و جذب جمعیت بی‌سواد در جایگاه دوم سوادآموزی استان مرکزی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا پیرحسین لو» افزود: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۸ درصد است که یک درصد از نرخ استانی بیشتر است. وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی امسال آموزش و پرورش خمین ۵۰۰ نفر است. مدیر آموزش و پرورش خمین اظهار کرد: بیشترین نرخ بی‌سوادی شهرستان در مناطق حاشیه‌ای شهر نظیر فیروزآباد و روستاهایی است که از شهرهای اطراف مهاجر‌پذیر هستند.

پیرحسین لو گفت: سیاست سازمان سوادآموزی، مهارت‌آموزی از طریق ایجاد مراکز یادگیری محلی است.

فرماندار خمین نیز در این شورا گفت: افزایش کیفیت علمی و آموزشی باید محور همه اقدامات آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد.

«احمد طهرانی» افزود: یکی از شاخص‌های توسعه علمی قبولی در کنکور است و ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت قبولی دانش‌آموزان شهرستان در کنکور امسال و شناسایی نقاط ضعف ضروری است.

وی با اشاره به ادغام برخی مدارس و پایه‌های تحصیلی در خمین ادامه داد: اگر این طرح به افزایش کیفیت آموزشی دانش‌آموزان کمک ‌کند اجرا می‌شود.

فرماندار خمین با اشاره به اهمیت سوادآموزی در این شهرستان گفت: شناسایی افراد بازمانده از تحصیل باید اولویت اقدامات آموزش و پرورش باشد، چراکه نیاز است همه افراد از امکانات و فضای آموزشی بهره‌‌مند شوند وافراد بازمانده از تحصیل زیبنده نظام اسلامی نیست. 
طهرانی افزود: طرح روستامرکز باید با رضایت والدین دانش‌آموزان ساکن در روستا و از مقطع متوسطه دوم در شهرستان آغاز شود و نتایج اجرای این طرح برای خانواده‌های دانش‌آموزان بیان شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید