• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76156
+
-

وقوع ۲۰۰ حادثه در فارس طی ۶ ماه

این سو و آن سوی استان
وقوع ۲۰۰ حادثه در فارس طی ۶ ماه

استان فارس در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ حادثه را پشت سر گذاشت که ۹۴۹ نفر از این حوادث با کمک هلال احمر نجات یافته‌اند.

 به گزارش مهر، هلال احمر فارس از همان ابتدای سال، ایام پرکاری را شروع کرد؛ از سیل شیراز گرفته تا سیل‌های جنوب کشور که باعث شد نیروهای هلال احمر روزهای طاقت‌فرسایی را سپری کنند. 
علاوه بر آن، ایام عید به خودی خود روزهای پرمشغله‌ای برای نیروهای امدادی محسوب می‌شود که سیل نیز بر حجم کارها افزود. در عین حال، هلال احمر فارس اعلام کرد که از ابتدای سال، فارس ۲۰۰ حادثه را از سر گذرانده است. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در خصوص پرکاری هلال احمر در ایام عید ۹۸ گفت: ایام عید بدون آن‌که حادثه‌ای رخ دهد، روزهای بسیار پرکاری برای هلال احمر محسوب می‌شود. همچنین، هلال احمر استان به دلیل وسعت، جمعیت زیاد و تعدد تصادفات استان فارس وظایف فشرده‌تری دارد. 

«مهدی خوبیار» ادامه داد: ایام عید برای هلال احمر ایام ویژه‌ای است که از ۲۵ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. در این ایام ۵۱ پایگاه جاده‌ای، کوهستانی و هوایی، پایگاه‌های ثابت و موقت، تیم واکنش سریع، تیم توانای خواهران و تیم سگ‌های تجسس مشغول فعالیت هستند. 

وی به اقدامات ستاد مدیرت بحران اشاره کرد و گفت: ستاد مدیرت بحران طی اقدامی بجا یک نماینده تام‌الاختیار برای پیگیری این حوادث تعیین کرد. خوبیار از حوادث ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر وقوع سیل فروردین ۹۸ حدود ۲۰۰ حادثه در ۶ ماه اخیر رخ داده است. 

این حوادث شامل آتش‌سوزی مراتع و جنگل، برف و کولاک، زلزله، سیل و آب‌گرفتگی می‌شود که کل آسیب‌دیدگان آنها ۱۸هزار و ۲۵۷ نفر است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: مجموع نجات‌یافتگان این اتفاقات جدا از کمک‌های سطحی و سرپایی شامل ۹۴۹ نفر است که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال یافتند. 

خوبیار ادامه داد: در مجوع 6۸۶۸ نفر در هنگام وقوع این حوادث اسکان داده شدند که سیل شیراز نیز در این آمار دخیل است. در این هنگام 1۳۷۵ بسته غذایی شامل تن ماهی، کنسرو لوبیا، حبوبات، قند، شکر، چای، برنج، روغن و نمک توزیع شد. البته باید اضافه کرد که بسته‌های غذایی هلال احمر شامل ۲۲ قلم کالای اضطراری است که بسته‌های مذکور جزو همین کالاها است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید