• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76054
+
-

انحلال 5 مرکز علمی - کاربردی دولتی تا پایان شهریور

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 5 مرکز علمی- کاربردی استان تا پایان شهریور منحل و به بخش خصوصی منتقل می‌شوند.

 به گزارش ایسنا، «امین موسایی» در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مراکز وابسته به دولت تا پایان شهریور اعلام انحلال می‌کنند و به بخش خصوصی انتقال می‌یابند. 
وی اظهار کرد: این مراکز شامل مرکز علمی- کاربردی جهاد کشاورزی گچساران، فنی- حرفه‌ای گچساران، فنی- حرفه‌ای دهدشت، بهزیستی یاسوج و میراث فرهنگی یاسوج است. 

 رئیس دانشگاه علمی- کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد دانشجویان این مراکز خیلی کم است و همین تعدادی که دارند به مراکز معین انتقال داده می‌شوند. 

موسایی با بیان این‌که ۶۳۴۰ نفر جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های علمی- کاربردی استان است خاطرنشان کرد: ۵۱۰۰ دانشجوی مرد و ۱۲۴۰ دانشجوی زن و با حدود 40 کد رشته در مراکز علمی- کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.  وی از فعالیت 6 مرکز علمی- کاربردی در استان خبر داد و بیان کرد: این مراکز رشته‌های متعددی را با نگاه مهارت‌محوری در یاسوج، دهدشت و گچساران پوشش می‌دهند. 

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی کهگیلویه و بویراحمد پوشش مهارت‌محوری به شکل تخصصی را از محورهای فعالیت دانشگاه علمی- کاربردی دانست و ادامه داد: یکی از حلقه‌های مفقوده ما در آموزش عالی تحقق مهارت‌های کاربردی است. موسایی عنوان کرد: کیفی‌سازی آموزش‌ها نقش موثری در خروجی‌محوری اهداف داشته و در این زمینه نیز اقداماتی شکل گرفته است. 

وی با اشاره به ضرورت تبدیل علم به ثروت تاکید کرد: همچنین، پیوند صنعت و دانشگاه از نیازهای موجود بوده و اقداماتی در این بخش انجام شده است. رئیس دانشگاه علمی- کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش رشته‌ای در این دانشگاه بیان کرد: هم‌اکنون در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام داریم که ثبت‌نام مقطع کاردانی از 2 شهریور شروع شده و تا پایان هفته نیز تمدید شده و ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته نیز از 10 شهریور آغاز شده است که احتمال دارد تمدید شود. موسایی با بیان این‌که 600 مدرس در مراکز علمی- کاربردی استان مشغول تدریس هستند افزود: دانشگاه علمی- کاربردی زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند. 

وی بیان کرد: حدود 80 درصد دانشجویان مراکز علمی- کاربردی استان بومی هستند. رئیس دانشگاه علمی- کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مهر امسال هر مرکز علمی- کاربردی باید حداقل 5 درصد از شهریه دریافتی خود را صرف امور و فعالیت‌های فرهنگی کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید