• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75889
+
-

بافت تاریخی بوشهر میزبان دانش‌بنیان‌ها می‌شود

بافت تاریخی بوشهر میزبان دانش‌بنیان‌ها می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز فناورانه و استارت‌آپ‌ها گفت: ناحیه فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بافت تاریخی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، «عبدالکریم گراوند» در نشست اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر توجه به جوانان و نخبگان اظهار کرد: توجه و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از جوانان و نخبگان زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان و توسعه کشور بیش از پیش را فراهم کرده است. 

وی با بیان این‌که توجه به نخبگان و جوانان به عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی ایران افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری زمینه خودکفایی ایران در ابعاد گوناگون علمی و بیوتکنولوژی در توجه به نخبگان و جوانان را فراهم کرده است. استاندار بوشهر اعتماد به جوانان را امری مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری دانست و تصریح کرد: اعتماد به نخبگان و جوانان در نظام اداری و اجرایی گام بزرگی برای خودکفایی و توسعه کشور محسوب می‌شود که این مهم در حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری محقق شده است. 

گراوند با بیان این‌که کشور نیازهای فراوانی دارد که با همکاری جوانان تامین می‌شود گفت: استان بوشهر در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است و این شرکت‌ها فرصتی برای جذب دانشگاهیان و جوانان تحصیل برای کارآفرینی و تولیدات محصول دانش‌بنیان فراهم کرده است. 

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد گوناگون خاطرنشان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز فناورانه و استارت‌آپ‌ها ناحیه فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بافت تاریخی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

 استاندار بوشهر از تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این سند، همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببرند و زمینه توسعه شتابان استان بیش از پیش فراهم کنند. 

گراوند ظرفیت استان بوشهر در عرصه‌های نفت، گاز، محصولات دریایی و شیلاتی و دیگر حوزه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از خام‌فروشی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی استان استفاده شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید