• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76048
+
-

افزایش سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار استان
افزایش سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای ورزشی استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰ سانتی‌متر مربع افزایش یافته است. 

به گزارش ایرنا، «سید محمدتقی علوی» در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی خان‌احمد باشت اظهار کرد: در حالی که سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۲، ۳۴ سانتی‌متر مربع بود، هم‌اکنون سرانه فضای ورزشی استان به ۸۴ سانتی‌متر مربع رسیده است. 

وی بیان کرد: افزایش بودجه عمرانی حوزه ورزش به‌ویژه از محل اعتبارات نفت و مالیات بر ارزش افزوده عامل موفقیت در توسعه فضای ورزشی استان در سال‌های اخیر بوده است. علوی افزود: درخشش ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های فراملی دستاورد افزایش سرانه فضای ورزشی استان بوده است. 

تعداد مدال‌های کسب‌شده آسیایی و جهانی ورزشکاران استان که در سال ۱۳۹۲، ۶ مورد بود در سال ۱۳۹۷ به ۱۷ مورد رسید. در سال ۱۳۹۷، ۲۲ تیم از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات آسیایی شرکت کردند، در حالی که سال ۱۳۹۲ و ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید ۹ تیم از ورزشکاران استان به مسابقات آسیایی اعزام شده بودند. 

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تعداد طرح‌های عمرانی حوزه ورزش استان از سال ۱۳۹۵ تاکنون را ۹۰ طرح برآورد کرد و افزود: تعدادی از این پروژه‌ها بهره‌برداری و تعدادی نیز در دست اجرا است. علوی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های مختلف مالی برای توسعه طرح‌های ورزشی هدایای نفت و 27/0 درصد به استان در سال جاری خبر داد. 

وی بیان کرد: هفته دولت امسال ۱۷ طرح ورزشی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. علوی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۱۰ سالن ورزشی، 5 چمن مصنوعی فوتبال و ۲ خانه جوان است. مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح‌ها ۱۴۱ میلیارد ریال بوده است. وی ابراز کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۳۴ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

 افزون بر ۵۰‌هزار ورزشکار ساماندهی‌شده مرد و زن در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای ترویج ورزش همگانی و ارتقای سلامت جسمی و روحی گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی از اولویت‌های دولت دوازدهم است. «حسین کلانتری» افزود: باید شرایطی فراهم شود تا مردم مناطق شهری و روستایی به طور عادلانه امکانات ورزشی در اختیار داشته باشند. 

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: زمین چمن ورزشی خان‌احمد باشت با 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار احداث شده است. «غلامرضا تاجگردون» افزود: این طرح در فضایی به مساحت 1۱۰۰ متر‌ مربع ایجاد شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید