• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75976
+
-

آلودگی هوای تهران توپ فوتبال مسئولان شده است


عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس‌ با بیان اینکه شورای شهر قدرت اجرایی ندارد که در جهت توسعه حمل‌ونقل پاک گام بردارد، از شانه خالی‌کردن مسئولان حوزه شهری برای انجام وظایفی که در این حوزه برعهده دارند، انتقاد کرد.

یوناتن بت‌کلیا درگفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارنظر مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها مبنی بر اینکه شورای شهر تهران در توسعه حمل‌ونقل پاک نمره قابل‌قبولی نمی‌گیرد، گفت: شورای شهر قدرت اجرایی ندارد که در توسعه حمل‌ونقل پاک ورود پیدا کند و همانطور که مجلس مصوبات خود را به دولت داده تا در جهت اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند، تنها می‌تواند با ایجاد مصوباتی نقش هر کدام از دستگاه‌ها را برای برنامه‌ریزی در حوزه حمل‌ونقل مشخص کند.

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد: شهرداری دارای قدرت اجرایی بوده و مسئولیت کلی در جهت رفع مشکلات حوزه شهری برعهده این سازمان است، ضمن اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که شهردار تهران حساسیت ویژه‌ای برای رفع آلودگی هوای تهران دارد، کما اینکه تعیین سه‌شنبه‌های پاک از سوی وی برای تردد به وسیله دوچرخه در این راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون معاونت حمل‌ونقل شهرداری موظف است در جهت ایجاد هوای پاک در پایتخت گام بردارد و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کند، اما اعضای شورای شهر در این زمینه وظیفه‌ای برعهده ندارند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس، تأکید کرد: اجرای مصوبات شورا توسط مسئولان مربوطه نیازمند داشتن وجدان، انصاف، حس بشردوستی و عرق ملی است تا کشور را از مشکلاتی که با آن مواجه شده است، نجات دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌ یادآور شد: این نوع اظهارنظرها نوعی شانه خالی‌کردن از وظایفی است که برعهده مسئولان این بخش گذاشته شده ‌که نشان می‌دهد آنها نمی‌توانند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و شهامت این را ندارند که درصورت توانایی‌نداشتن برای اداره اموری که برعهده آنها گذاشته شده، استعفا دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: مسئولانی که نمی‌توانند برای رفع مشکل آلودگی هوا چاره‌اندیشی کنند و مدام برای رفع این ناتوانی خود توپ را به زمین دیگران می‌اندازند، باید از روی صندلی‌ای که بر آن تکیه زده‌اند، بلند شوند و جای خود را به مدیرانی دهند که در این زمینه متخصص هستند و برای رفع این مشکل برنامه دارند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که با وجود هزاران مشکلی که دشمنان برای آن ایجاد کرده‌اند با عزمی راسخ در مقابل آنها ایستاده و با وجود مشکلات سر خم نکرده است، جایی برای فعالیت مدیران بی‌کفایت ندارد، بنابراین مسئولانی که توانایی اداره بخشی را که مدیریتش برعهده آنها گذاشته شده، ندارند، باید کنار روند و جای خود را به مدیران شایسته بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید