• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75975
+
-

خبرهای کوتاه / شهر

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه / شهر


پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز خلع‌ید خواهد شد
شهردار اهواز با بیان اینکه پیمانکار پروژه قطار شهری اراده جدی برای اتمام پروژه ندارد، گفت: بنای ما این است که پیمانکار را خلع‌ید کنیم و کار را به نحو دیگری جلو ببریم. به گزارش همشهری، «موسی شاعری» اظهار کرد: اقدامات مختلفی درخصوص این پروژه که یکی از معضلات استان خوزستان است، انجام شده است. در این خصوص با استاندار خوزستان جلسات متعددی داشتیم و همفکری انجام شده است. تصمیم ما در مورد قطار شهری اهواز گرفته شده است و مابقی آن به عزم و اراده شرکت کیسون پیمانکار پروژه برمی‌گردد که البته در این پیمانکار اراده جدی برای اتمام پروژه نمی‌بینیم. شهرداراهواز  با اشاره به نبود آب‌سردکن در خیابان‌های شهر اهواز با توجه به گرمای هوا هم بیان کرد: با توجه به‌شدت گرما، هنوز دستگاه آب‌سردکنی پیدا نکرده‌ایم که در خیابان‌های اهواز بتواند به‌مدت یک ساعت آب سرد تولید کند. موتور هر دستگاهی که در خیابان قرار دهیم به محض اینکه 20 نفر از آن استفاده کنند مشکل پیدا می‌کند و خود مردم به ما می‌گویند که در سطح شهر آب‌گرمکن گذاشته‌اید. شاعری با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان شهری ادامه داد: تاکنون 130 دستگاه اتوبوس در ناوگان شهری در مدار بوده و برنامه‌ریزی ما این است که تا مهرماه 150دستگاه در مدار قرار بگیرد. واقعیت این است که هم‌اکنون در کشور کارخانه‌ای که اتوبوس تولید کند، وجود ندارد و از سال 92دولت هیچ سهمیه‌ای به تولید اتوبوس اختصاص نداده است.‌ اکنون مجموع شهرداری‌ها در سطح کشور به 50هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارند و همگی با مشکل مواجه هستیم.

بهره برداری از متروی قم تا سال 1399
شهردار قم با اشاره به وضعیت اجرای پروژه مترو در قم گفت: به‌دنبال بهره‌برداری 5 کیلومتر از متروی قم تا سال 1399 هستیم.
به گزارش فارس، «سید مرتضی سقائیان نژاد» در مراسم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات 75پروژه شهرداری قم با اشاره به روند افتتاح پروژه‌های شهرداری قم اظهار کرد: در مترو و حمل‌ونقل عمومی نیاز به کمک نمایندگان مجلس داریم، 80 واگن برای متروی قم با تامین اعتبار از سوی دولت تثبیت شد و هزینه خرید این تعداد واگن، هزار و 200 میلیارد تومان است. شهردار قم افزود: میزان تولید زباله در قم در روز حدود 700 تن است و با افتتاح سیستم خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم، 300 تن از این زباله بازیافت می‌شود، تا پایان سال 300 تن دیگر از زباله شهر قم بازیافت خواهد شد و تا سال 1400 دیگر هیچ زباله‌ای در شهر قم دفن نمی‌شود. سقائیان نژاد تصریح کرد:  104 دستگاه اتوبوس در قم اورهال شدند و 100 دستگاه نیز برای شهر خریداری شده که به‌زودی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم می‌شوند.

۲۰۰ واحد مسکن مهر سیرجان رها شده‌اند
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد از واحدهای مسکن مهر در سیرجان باقی مانده است گفت: قریب ۱۰ سال است که این واحدهای مسکن مهر رها شده‌اند.
به گزارش تسنیم، «شهباز حسن‌پور» اظهار کرد: بیشتر این واحدها بین 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما پیمانکار در اوایل کار طرح را رها کرده است. او افزود: خواستار این هستیم که اداره کل راه و شهرسازی زمین برای ساخت 200 واحد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین برای 350 واحد را در این شهرستان تامین کند. نماینده مردم سیرجان و بردسیر با بیان اینکه کمیته ‌امداد ساخت این 550 واحدها‌ را دنبال کند گفت: خیرین تقبل کرده‌اند که به ازای هر واحد 10 میلیون تومان کمک کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید