• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75936
+
-

گمرک اشتهارد در آستانه راه‌اندازی

خبر
گمرک اشتهارد در آستانه راه‌اندازی

استاندار البرز گفت: به دنبال رفع دغدغه سرمایه‌گذاران در خصوص فعالیت در شعاع 120 کیلومتری تهران و بهره‌گیری از معافیت مالیاتی آنها هستیم.
به گزارش ایسنا، «عزیزالله شهبازی» با تاکید بر این‌که شهرک صنعتی اشتهارد از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است، عنوان کرد: در این شهرک ضمن اشتغال بالا تولیدات زیادی داریم که بخشی از آن‌ برای صادرات آماده‌سازی می‌شود.
این مسئول توضیح داد: مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی در دولت در این خصوص انجام شده و امید است به‌زودی به نتیجه برسد.
استاندار البرز گفت: گمرک شهرک صنعتی اشتهارد نیز یکی از مهم‌ترین درخواست‌های تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این منطقه بوده است که دنبال شده و به‌زودی و به صورت رسمی با حضور یکی از وزرای دولت شاهد افتتاح رسمی گمرک شهرک صنعتی اشتهارد خواهیم بود.
وی توضیح داد: در حوزه آب و تصفیه‌خانه فاضلاب نیز بحث‌های زیرساختی با تخصیص اعتبارات مناسب برای این مهم قرار داده شده است که با هم‌افزایی فرماندار اشتهارد و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در این منطقه اجرایی می‌شود.
استاندار البرز همچنین همراهی دستگاه قضا را موجب رونق تولید دانست و گفت: سند ملی توسعه استان البرز تدوین شد.

شهبازی با اشاره به این‌که در هفته دولت 2200 میلیارد تومان پروژه و طرح در استان کلنگ‌زنی شده و بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است، افزود: خوشبختانه بیش از 1۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است. استاندار البرز تاکید کرد: در سایه اتحاد و همراهی بخش خصوصی و دولتی توانستیم نرخ بیکاری بهار ۹۸ را نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/1 درصد کاهش دهیم.
شهبازی با بیان این‌که تولیدات استان قابلیت صادرات دارند و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند، افزود: صادرات 5 ماهه اول سال جاری نسبت به 5 ماه نخست سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد داشته که شامل ریالی و ارزی است.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان البرز در حوزه جذب سرمایه‌گذاری، گفت: البرز، گیلان و کرمان 3 استان برتر در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند. همچنین البرز اولین شهرک دارویی کشور را در خود جای داده است.
استاندار البرز با اشاره به شهرک گلخانه‌ای استان، افزود: دولت انتظار ۵۰ هکتار توسعه شهرک گلخانه‌ای را داشت، اما امروز شاهد آن هستیم که مساحت این شهرک به ۳۰۰ هکتار رسیده است. شهبازی همراهی دستگاه قضا را موجب رونق تولید دانست و گفت: همکاری دستگاه قضا برای حفظ اشتغال بسیار موثر بوده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به این‌که تجمعات کارگری در برخی استان‌ها دیده می‌شود، افزود: استان البرز با 3500 واحد تولید و ۱۰۰ هزار واحد صنفی در یک سال گذشته با چنین مشکلاتی همراه نبوده و بخش خصوصی توانسته با همکاری دولت، بخش اعظمی از مشکلات را برطرف و چرخه تولید را حفظ کند. استاندار البرز با اشاره به این‌که نرخ رشد جمعیت در استان روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: با آینده‌نگری باید اقدامات مهمی در حوزه رفاه عمومی و اشتغال انجام دهیم، یکی از این زیرساخت‌ها پست ۴۰۰ کیلوولتی است که با حضور وزیر نیرو انجام شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید