• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75934
+
-

رشد شهرنشینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار: رشد شهرنشینی در استان 6/92 درصد است که حکایت از آمار بالای شهرنشینی دارد

خبر
رشد شهرنشینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز رشد شهرنشینی در استان را 6/92 درصد اعلام کرد که حکایت از آمار بالای شهرنشینی است.
به گزارش مهر، «علی درویش‌پور» اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی مورد نظر در البرز رسیدگی به حوزه روستاهاست، چون به دلیل عواملی مانند نبود پایداری در سیستم تولید و یا نبود اشتغال روستایی شاهد مهاجرت بالا از روستاهای استان بوده‌ایم.
وی گفت: آمار شهرنشینی در استان بالاست و باید تلاش کنیم با اقداماتی مانند ایجاد پروژه‌های اشتغال‌زایی روستایی مانع از مهاجرت روستاییان شویم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: خوشبختانه سال گذشته بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با نرخ ۶ درصد برای انجام پروژه‌های روستایی به متقاضیان روستایی استان البرز داده شد. در این قالب پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات با بهره بانکی ۸ درصد را نیز داشتیم.
وی با اشاره به این‌که توسعه و بهره‌برداری در البرز باید افزایش یابد، عنوان کرد: البرز ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد و برای شکوفایی استان باید شبانه‌روزی کار کرد.

درویش‌پور گفت: در یکی از استان‌های جنوبی کشور که از لحاظ وسعت و جمعیت قابل توجه است، پروژه‌های هفته دولت در کل ۵۰۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که رقم پروژه‌های بخش دولتی و خصوصی این ایام تنها در شهرستان اشتهارد بالغ بر ۵۳۳ میلیارد تومان است.
وی با این توضیح که رشد اعتبارات عمرانی البرز در سال جاری بیش از ۱۵ درصد بوده است، تاکید کرد: میانگین کشوری در این خصوص ۱۱ درصد است و جزو 3 استان برتر کشور در رشد اعتبارات بوده‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به این‌که مسیر تردد کرج- اشتهارد حادثه‌خیز و کم‌عرض است، افزود: این عوامل موجب حوادث رانندگی منجر به فوت در این محور می‌شوند و به‌یقین مباحث بهسازی، تعریض و ایمن‌سازی این محور را انجام خواهیم داد. موضوع بیمارستان نیمه‌تمام این منطقه نیز با جدیت دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید