• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75432
+
-

در حاشیه سیاست

نماینده‌ای که 164 نفر را به مدیر ایران خودرو سفارش کرد
بهزاد نبوی، از چهره‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با انصاف‌نیوز با اشاره به‌وجود رانتخواری در مجلس و میان نمایندگان، گفت: «نماینده‌ای در یکی از مجالس قبلی، ده‌ها بار وزیر صنایع و معادن را با سؤال به مجلس کشاند و عمده سؤالاتش هم راجع به شرکت ایران خودرو بود. مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در آن مقطع با من آشنا بود، یک‌بار که در این آمد‌و‌شدهای وزیر به مجلس همراه او آمده بود، پرسیدم که «فلان نماینده با تو چه مشکلی دارد که روزی یک سؤال از وزیر در مورد ایران خودرو می‌کند؟»؛ گفت: «خدا شاهد است که تا‌به‌حال بیش از ۱۶۴ نفر را برای استخدام به من معرفی کرده و من نمی‌توانم این تعداد را استخدام کنم، مشکلش این است.» نبوی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات هم گفت: من معتقدم حضور مردم در انتخابات فداکاری و روی مین رفتن نیست! مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا حداقل وضع کشور بدتر و بحرانی‌تر نشود.

  ماجرای کشته‌شدن پسر آیت‌الله جنتی
سیدحسین موسوی تبریزی، دادستان کل انقلاب در سال‌های اول پیروزی انقلاب در گفت‌وگویی با فارس در توضیح کشف خانه‌های تیمی منافقین، گفته: «به‌خود موسی خیابانی و زن رجوی دست یافتیم. از این طریق به سایر بزرگان آنها همچون پسر مرحوم آقای گیلانی و پسر آقای جنتی که در خانه‌های تیمی بودند، رسیدیم. این عملیات با اطلاع من از ساعت ۴‌ نیمه‌شب شروع شد و تا ۱۰ صبح نیز تمام شد. البته بیشتر آنها به‌دلیل اینکه اسلحه داشتند و درگیری مسلحانه ایجاد شد، کشته شدند. پسران برخی ‌بزرگان همچون آقای جنتی کشته شدند و پسر آقای گیلانی هم فرار کرد؛ ولی در مسیری که می‌خواست از ارومیه به خارج فرار کند، کشته شد.»

  دعوای یزدی و آملی لاریجانی، شیطنت ضدانقلاب بود
محمدحسن قدیری‌ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، مسبب اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی‌لاریجانی را شیطنت ضدانقلاب می‌داند و همچنین بیان می‌کند که این موضوع تمام‌شده است و نیازی به پیگیری ندارد. به گزارش اعتمادآنلاین، به گفته وی، هفته گذشته شاهد شیطنتی از سوی افراد ضدانقلاب بودیم که نامه‌ای را از سوی آقای صادق‌ آملی لاریجانی ماهرانه جعل کردند و البته ایشان نوشتن نامه و عزیمت به نجف را تکذیب کردند. اما در این بین طی گزارشی که به آیت‌الله یزدی داده شده بود، بر اثر غفلت اشاره‌ای به جعلی‌بودن نامه نشده بود که همین مسئله موجب اتخاذ موضعی قاطعانه از سوی ایشان شد که اگر آن نامه نبود، موضعی درست بود.

  چرا نمی‌خواهیم سوئیس باشیم!؟
آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی در اظهاراتی گفته: همه نام کشور سوئیس را شنیده‌اند که کشوری امن بوده و این سؤال وجود دارد که چه اشکال دارد ما هم ‌مانند آنان کشوری امن برای خود ساخته و پیشرفت علمی داشته و کشوری امن برای پول و سرمایه دیگر کشورها باشیم؟ چرا باید این همه جنگ و نزاع اطراف ما باشد؟ ما چه جوابی برای این سؤال داریم؟ به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: ما در هیچ زمانی ‌مانند امروز شاهد توسعه عوامل فساد به این راحتی نبوده‌ایم و آثار سوء آن را نیز در جامعه خود مشاهده می‌کنیم و در هیچ زمانی برای یک کشور اسلامی این همه دشمن قسم‌خورده وجود نداشته است؛ آیا در این شرایط می‌توانیم به‌راحتی به فکر زندگی بوده و سوئیس جدیدی به‌وجود آوریم؟ 

  کدام مقامات آمریکایی از منافقین پول گرفتند؟
یک هفته‌نامه آمریکایی در گزارشی اسامی تعدادی از مقامات آمریکایی را که با شرکت در نشست‌های منافقین درآمدهایی را به جیب زده‌اند، فاش کرد. به گزارش ایرنا، در گزارش هفته‌نامه نیوزویک به نام «رودی جولیانی» وکیل شخصی و جان بولتون‌ مشاور امنیت ملی جنگ‌طلب ترامپ اشاره شده است که بابت سخنرانی‌های خود در جمع منافقین صدها هزار دلار از آنها پول گرفته‌اند. نیوزویک به غیر از بولتون و جولیانی، فهرستی از سخنرانان آمریکایی را که به‌خاطر شرکت در نشست‌های این گروه پول گرفته‌اند، منتشر کرد که شامل این افراد می‌‌شود: «اندرو کارد» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید، ژنرال «جیمز جونز» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، «فرن تاونسند» مشاور سابق امور مبارزه با تروریسم کاخ سفید، «مایکل موکیسی» دادستان کل سابق آمریکا، «تام ریج» وزیر سابق امنیت ملی، «لوئیس فری» مدیر سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، «پورتر گاس» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «جان سانو» معاون سابق رئیس سیا، «ریچارد میرز» رئیس سابق ستاد مشترک آمریکا، «وسلی کلارک» ژنرال سابق آمریکایی، «آنتونی زینی» ژنرال سابق، «هوارد دین» فرماندار سابق ورمونت، «اد رندل» فرماندار سابق پنسیلوانیا، «رابرت توریسلی» و «ایوان بای» سناتورهای سابق و «جان لوئیس» و «پاتریک کنی» نمایندگان پارلمان. نیوزویک درباره منبع پول‌های منافقین هم نوشت: «صدام حسین» رئیس‌جمهور مخلوع عراق به این گروه ‌‌برای فروش بیش از ۳۸‌میلیون بشکه نفت به دلالان خارجی در 4سال منتهی به تهاجم نظامی به عراق کوپن می‌داد. این گزارش برآورد کرده که این گروه ۱۶‌میلیون دلار از فروش این کوپن‌ها عایدی کسب کرده است. به نوشته نیوزویک، بسیاری از کارشناسان چنین گمانه‌زنی کرده‌اند که بعد از مرگ صدام، عربستان تامین مالی این گروه را برعهده گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید