• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75431
+
-

کافه مجلس

  واکنش به جابه‌جایی سلبریتی‌ها با آمبولانس
علی نوبخت در واکنش به انتشار اخباری درخصوص جابه‌جایی سلبریتی‌ها توسط آمبولانس‌های خصوصی گفت: بنده این موضوع را از رسانه‌ها شنیدم. اگر صحت داشته باشد تخلفی آشکار است که باید اورژانس با همکاری دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کند .وی با تأکید بر اینکه اورژانس ابزار نظارتی لازم را دارد به ایسنا گفت: وظیفه اورژانس برخورد با این تخلفات است لذا ما از رئیس سازمان اورژانس درخواست رسیدگی داریم که نتایج را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. نماینده تهران در پایان با محکوم کردن این اقدام مجددا بر لزوم ورود دستگاه‌های مربوطه، بر این موضوع تأکید کرد.

  حقوق یک نماینده چقدر است؟
محمود صادقی، نماینده تهران به تسنیم گفت کل دریافتی نمایندگان حدود 17تا نهایت 21میلیون تومان است. او افزود: این را هم درنظر بگیرید که این رقم از هزینه دفتر نمایندگی تا عبور و مرور و مسکن و سفرها و هزینه‌های مختلفی است که نمایندگان هر‌ماه می‌پردازند و گاهی اینطور مطرح می‌شود که یک نماینده 21میلیون تومان حقوق می‌گیرد و می‌گذارد در جیبش که اینطور نیست. اصلا در مقایسه با مسئولان دولتی که خودرو و راننده و خیلی امکانات دیگر در اختیار دارند، شاید این رقم آنچنان بالا نباشد؛ یعنی حتی نماینده اگر بخواهد وظیفه نمایندگی‌اش را به‌درستی انجام دهد، به رقمی بالاتر از اینها نیاز دارد.

  سفارش‌های رئیس مجلس
احمد بیگدلی، نماینده خدابنده با اشاره به جزئیات بازداشت دو نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال وقتی عده‌ای به نمایندگان مراجعه می‌کنند همه ما روزانه حداقل 40نامه داده و توصیه می‌کنیم تا کارشان را انجام دهند. به گزارش فارس، بیگدلی گفت: برای ما نمایندگان روزانه 20تا30 مورد از موارد مشابه این موضوع اتفاق می‌افتد حتی رئیس مجلس نیز گاهی سفارش‌هایی می‌کند تا برای حل مشکلات مردم اقدام شود. وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه به عدالت برخورد می‌کند و خواهشی که از او داریم این است که این پرونده را یا شخصا ورود کنند یا با دقت لازم و بیشتری بررسی شود چرا که اینها نمایندگان مجلس هستند و بحث‌ شأن مردم و مجلس و نمایندگان مطرح است.

  شفافیت رأی یا تفتیش عقاید؟
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طراحان طرح شفافیت به‌دنبال اهداف سیاسی هستند، گفت: آنهایی که شفافیت را مطرح می‌کنند به جای شفافیت دنبال چیز دیگری هستند. اگر واقعا شفافیت می‌خواهیم، اجازه دهیم صدا و سیما نظرات همه را آزادانه پخش کند. به گزارش ایرنا، وی افزود: بنده معتقدم این حساسیتی که برای طرح شفافیت ایجاد کرده‌اند، برای تفتیش عقاید است، نه رفع مشکلات جامعه. 

این خبر را به اشتراک بگذارید