• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75274
+
-

حسن آباد؛ بورس ابزار و یراق

  اگر دست به آچار هستید و قصد خرید ابزار و یراق‌آلات با تنوع، قدرت انتخاب، کیفیت بیشتر و قیمت کمتر را دارید، باید سری به بورس ابزار، قفل و لولا و یراق‌آلات واقع در قلب تهران یعنی میدان حسن‌آباد بزنید که چندین صنف متنوع را در خود جای داده است.
   راسته ابزار و یراق‌فروشان حسن‌آباد از شرق به تقاطع سی‌تیر و از غرب به تقاطع خیابان ولیعصر محدود می‌شود؛ یعنی در خیابان امام‌خمینی (ره) با گذر از تقاطع خیابان سی‌تیر، کم‌کم سروکله فروشگاه‌های عرضه یراق‌آلات و قفل و لولا پیدا می‌شود.
   این منطقه از دهه‌40 خورشیدی به محل تجمع فروشندگان ابزار و یراق تبدیل شده و از آن زمان تاکنون 6پاساژ بزرگ و 500فروشگاه متنوع انواع یراق‌آلات ساختمانی از قفل و لولا گرفته تا دستگیره و همه آنچه راکه برای یک ساختمان نیاز است با غلبه سهم تولیدات وطنی و چینی و سهم کمتر برندهای ایتالیایی و آلمانی عرضه می‌کنند.
   نکته جالب در این منطقه آن است که بورس یراق‌آلات و قفل و لولا تنها در سمت راست خیابان امام‌خمینی (ره) و فروشندگان ابزار صنعتی در سمت چپ این خیابان مستقر هستند و این مسئله حتی نرخ اجاره‌ها و فروش مغازه‌های سمت چپ خیابان را به 2.5برابر مغازه‌های سمت راست رسانده است.
    دسترسی به میدان حسن‌آباد به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. این میدان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و امکان تردد وسایل نقلیه شخصی فاقد طرح در این محدوده وجود ندارد اما می‌توانید با تاکسی از ابتدای خیابان حافظ به این محدوده برسید. متروی تهران نیز در میدان حسن‌آباد ایستگاه دارد و از طریق خط2 مترو می‌توانید به این ایستگاه برسید.
   علاوه بر تاکسی و مترو می‌توانید با استفاده از خطوط اتوبوسرانی به میدان امام‌خمینی(ره) آمده و با چند دقیقه پیاده‌روی در این خیابان به طرف غرب به بازار یراق‌آلات برسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید