• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75095
+
-

تراکتور – پرسپولیس؛ نبرد تفکرات جدید

پیش‌کسوت تراکتور: پرسپولیس در تبریز به هیچ وجه کار راحتی ندارد

خبر ورزشی
تراکتور – پرسپولیس؛ نبرد تفکرات جدید

فرزاد ملازاده | تبریز – خبرنگار:


تراکتور در دومین دیدار از لیگ نوزدهم جمعه از ساعت 17:45 به مصاف پرسپولیس می‌رود؛ دیداری که به تاکید بسیاری از کارشناسان و پیش‌کسوتان ورزشی برای هر دو تیم بازی سختی خواهد بود چراکه هر دو تیم با مربیان جدید و تفکراتی متفاوت مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. مصاف سرخ‌پوشان تبریز و تهران در حالی برگزار می‌شود که تراکتور با «مصطفی دنیزلی» در هفته اول 2 امتیاز از دست داده و می‌خواهد هر طور که شده در بازی‌های آینده امتیازات بیشتری جمع کند.

پرسپولیس هم با «گابریل کالدرون» توانست دیدار افتتاحیه لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد، برای برد به تبریز می‌رود و این مساله رقابتی جذاب بین دو تیم را رقم خواهد زد. هرچند سرخ‌پوشان تبریزی در اولین دیدار لیگ مقابل نفت مسجد سلیمان موفق به کسب پیروزی نشدند، این تیم با حضور مربی خوب و بازیکنان باتجربه‌ای که دارد امسال یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر به حساب می‌آید. 

پیش‌کسوت تراکتور در این باره می‌گوید: تراکتورسازی را نمی‌توان با یک بازی قضاوت کرد و باید به دنیزلی و شاگردانش فرصت داد. تراکتور واقعی از دو-سه هفته دیگر مشخص می‌شود. «کاظم محمودی» می‌افزاید: در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان،‌ تراکتوری‌ها به هماهنگی لازم نرسیده بودند و این هم دلایل خاص خود را دارد. بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شدند و این هماهنگی زمان می‌برد. وی بیان می‌کند: دنیزلی با این‌که ۸ سال پیش در فوتبال ایران بود هنوز آشنایی کافی با تیم‌های لیگ برتری ندارد و باید به شناخت کافی برسد.

تراکتور می‌تواند در هفته‌های بعد تیم بهتری شود. چیزی که در بازی تیم مشخص بود این بود که تراکتور در فاز حمله برنامه‌ خاصی نداشت. در دفاع هم تراکتور خودی نشان نداد و نمی‌شود آن را زیاد ارزیابی کرد، زیرا نفت مسجدسلیمان موفق نشد فشار زیادی به مهمانش بیاورد. در اواخر بازی تعویض‌هایی شد که خوب نبود. مثلا می‌توانست برای به گل رسیدن «ساسان انصاری» را در زمین نگه دارد و با دو مهاجم حمله کند، اما این کار را نکرد.

پیش‌کسوت تراکتور درباره عملکرد فردی بازیکنان جدید این تیم می‌گوید: هنوز نمی‌توان گفت که کدام بازیکن به درد تیم می‌خورد و کدام خوب نیست. به هر حال بعضی از این بازیکن‌ها دیر به تمرین تیم اضافه شدند و هنوز هماهنگی کامل را ندارند. همچنین به خاطر تاخیر در حضورشان در تمرین‌های تراکتور، هنوز بدنشان کامل آماده نشده و در اواخر بازی با نفت مسجدسلیمان دیدم که بعضی از بازیکنان کم آورده بودند و نای دویدن نداشتند.

محمودی درباره بازی روز جمعه تراکتور مقابل پرسپولیس هم بیان می‌کند: درست است که پرسپولیس 3 سال قهرمان ایران شده، اما بازی در تبریز حسن‌های خودش را دارد. تراکتور تیم قوی و خوبی است و پرسپولیس به هیچ وجه کار راحتی ندارد. هواداران تراکتور ۵۰ درصد کار را حل می‌کنند و بقیه آن بر دوش کادر فنی و بازیکنان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید