• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201641
+
-

فولاد جدید، پرسپولیس قدیم

پرسپولیس که دچار یکنواختی و تکرار شده امشب به زمین فولاد می‌رود که با رفتن منصوریان احتمالا شکل جدیدی پیدا خواهد کرد

فولاد جدید، پرسپولیس قدیم

 هفته چهارم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام 3بازی به پایان می‌رسد. از 8بازی هفته چهارم 5مسابقه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شده و 3مسابقه باقیمانده نیز امروز و امشب برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت. در 2بازی دیگر نیز ذوب‌آهن و آلومینیوم به‌ترتیب میزبان هوادار و شمس‌آذر هستند.

   ذوب‌آهن – هوادار
از بازی قبلی این دو تیم در فولادشهر زمان زیادی نگذشته چراکه فصل گذشته درست در آخرین هفته بازی‌ها بود که تیم هوادار به میهمانی ذوب‌آهن رفت. اتفاقا بازی 2تیم در آخرین هفته لیگ بیست‌ودوم بازی پرگل و جالبی از کار در‌آمد؛ ذوب‌آهن 3بار پیش افتاد و سعید سحرخیزان 3بار بازی را به تساوی کشاند. حالا سحرخیزان به گل‌گهر پیوسته و از 3گلزن ذوب‌آهن هم فقط محمدحسین اسلامی در این تیم مانده و نریمان‌جهان و اکوان، فولادشهر را ترک کرده‌اند. حتی سرمربیان هر دو تیم هم به نسبت آن مسابقه دچار تغییر شده‌اند و خلاصه با 2تیم جدید طرف هستیم. ذوب‌آهن با محمد ربیعی فصل جدید را خوب آغاز کرده و 4امتیاز از 3بازی سخت دارد. هوادار هم 4امتیازی است اما این 4امتیاز را از بازی‌های ساده‌تری به‌دست آورده است.

   آلومینیوم – شمس‌آذر
جدال 2تیم برنده هفته گذشته در اراک می‌تواند یکی از جالب‌ترین بازی‌های هفته چهارم لیگ باشد. آلومینیوم بعد از آنکه در هفته اول به پرسپولیس باخت، هفته‌های دوم و سوم را با پیروزی پشت سر گذاشت و حالا یکی از تیم‌های بالای جدول لیگ است. شمس‌آذر هم اگرچه در نخستین بازی خانگی‌اش مغلوب شده، اما از 2بازی خارج از خانه 4امتیاز گرفته و همین هفته گذشته مس را در رفسنجان با 3گل برده است. تیم خوش‌ترکیب و جذاب سعید دقیقی امشب هم میهمان است و شاید روند خوبش در میهمانی‌ها همچنان ادامه پیدا کند. در آن سوی میدان شاگردان مجتبی حسینی اگرچه به اندازه شمس‌آذر جذاب بازی نمی‌کنند اما در امتیاز‌گرفتن از رقبا کاملا موفق عمل کرده‌اند.

   فولاد – پرسپولیس
2فصل قبل، تیم پرسپولیس در شروع فصل و در همان هفته اول به اهواز رفت و فولاد را با 3گل شکست داد. در آن روز هدایت فولاد بر عهده عبدالله ویسی بود و پرسپولیسی‌ها خوش‌شانس بودند که تیم اهوازی را در آن شرایط شکست دادند، چون 3هفته بعد ویسی برکنار شد، نکونام به اهواز برگشت و فولاد دوباره سروشکل قدرتمند خودش را پیدا کرد. ظاهرا امسال هم پرسپولیسی‌ها ‌چنین شانسی برای بازی با فولاد آورده‌اند. قرمزپوشان خوزستان با علیرضا منصوریان بدترین شروع تاریخ خودشان را داشته‌اند و با رفتن منصوریان حالا فولاد بدون سرمربی است. این تیم احتمالا در هفته‌های آتی با یک سرمربی نامدار دوباره به روزهای اوجش برمی‌گردد و در این میان پرسپولیس شاید آخرین تیمی باشد که فرصت رویارویی با یک فولاد ضعیف را خواهد داشت. پرسپولیسی‌ها هفته گذشته نخستین توقف فصل جدید را تجربه کردند و در مقابل ذوب‌آهن ناکام شدند. نخستین گل خورده بیرانوند در فصل جدید توسط خودی‌ها زده شد و در خط حمله نیز پرسپولیس همچنان فاقد مهاجم کارآمد و گلزن نشان داد. درحالی‌که فقط چند ساعت تا پایان نقل‌وانتقالات باقی مانده، مشکلات پرسپولیس در خط حمله همچنان پابرجا‌ست و هواداران امید چندانی به خط آتش تیمشان ندارند. شاگردان یحیی با این شرایط به اهواز رفته‌اند و شاید تنها امیدواری آنها به این است که با ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ بازی دارند. طی 3هفته اول و تا این مقطع، فولاد با 9گلی که دریافت کرده ضعیف‌ترین دفاع لیگ را داشته است. این تیم به‌طور میانگین در هر بازی 3گل خورده و خط حمله پرسپولیس که به‌طور میانگین فقط یک گل در هر بازی می‌زند، شاید در اهواز کمی موفق‌تر از قبل عمل کند. از آن طرف البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ اینکه با جدایی منصوریان بندها از پای بازیکنان فولاد باز شده باشند و شوک رفتن او باعث شود چهره جدیدی از این تیم جنوبی را مقابل پرسپولیس شاهد باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید