• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74917
+
-

افتتاح پارک جنگلی بیرجند تا پایان سال

خبرخوان
افتتاح پارک جنگلی بیرجند تا پایان سال

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: بهسازی پارک جنگلی به مساحت ۴۰ هکتار در دستور کار قرار دارد و فاز اولیه این پروژه تا پایان امسال برای استفاده شهروندان آماده می‌شود. به گزارش تسنیم، «محمدرضا قلاسی‌مود» در جلسه پیگیری مصوبات حوزه زن و خانواده شورای امر به معروف شهرداری بیرجند اظهار کرد: پارک بانوان بیرجند از نظر مسائلی از قبیل رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن و مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف پارک ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

وی به فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری بانوان در فضایی امن و سالم اشاره کرد و گفت: مقرر شده 10 هزار و 500 متر‌ مربع به فضای فعلی پارک بانوان افزوده شود که با افزایش این متراژ در مجموع مساحت کل پارک بانوان به 5/3 هکتار می‌رسد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند تصریح کرد: بازارچه‌ای برای ارائه دستاوردهای بانوان در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد و بانوان سرپرست خانوار تولیدکننده می‌توانند محصولات دستی خود را به فروش بگذارند. 


ساماندهی کودکان خیابانی

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: بسیاری از متکدیان و کودکان خیابانی در بیرجند جمع‌آوری و ساماندهی شدند. «همایون شاکری» با بیان این‌که تکدیگری از نظر اجتماعی پدیده‌ای مشکل‌ساز است، گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. وی افزود: متکدیان و زباله‌گردان چهره شهر را نازیبا می‎کنند و سبب ناهنجاری‎های اجتماعی نیز می‌شوند. بنابراین برای رفع معضل زباله‌گردی در بیرجند طرح تفکیک زباله توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده است. معاون خدمات شهری شهردار بیرجند با بیان این‌که در مرحله اول این طرح، آموزش چهره به چهره به شهروندان داده می‌شود، تصریح کرد: باید سمن‌ها و مراکز خیریه نیز برای ساماندهی زباله‌گردها با شهرداری همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید