• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74867
+
-

۱۲ پروژه ورزشی برای خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه ورزشی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش مهر، «حسن عزیزی» در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت ورزش خراسان جنوبی بیان کرد: توسعه نشاط اجتماعی و تقویت مشارکت جوانان 2 رویکرد اصلی در اداره کل ورزش و جوانان است. وی با بیان این‌که ۳۳ هزار نفر در قالب ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند، افزود: توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار در بخش جوانان و خانواده از مهم‌ترین رویکردهای سال جاری است. 

عزیزی با بیان این‌که به دنبال این هستیم که سهم ورزش را در سبد خانوار‌ها جانمایی کنیم، اظهار کرد: همچنین با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی اجتماعی و برگزاری جشنواره‌ها به دنبال تغییر نگرش مردم نسبت به سلامتشان هستیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی توسعه ورزش تربیتی را از دیگر اهداف پیش رو عنوان کرد و گفت: در استان چیزی با عنوان توسعه ورزش در حوزه سیستماتیک نداریم. وی با بیان این‌که بر اساس سند توسعه ورزش، باید ۲۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش ورزش همگانی باشند، افزود: عدم تخصیص منابع و اعتبارات برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات از جمله چالش‌های پیش رو است که می‌طلبد مورد توجه واقع شود. 

 عزیزی با بیان این‌که به دنبال تمرکز در هیات‌های ورزشی هستیم، چراکه مشکلات موجود به دلیل عدم تمرکز در هیات‌هاست، گفت: برای توسعه هر چه بیشتر ورزش استان به دنبال مراوداتی با افغانستان هستیم. وی با بیان این‌که در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ پروژه ناتمام و ۷۴ پروژه خیرساز ورزشی در حال احداث است، اظهار کرد: در این زمینه محدودیت‌های منابع داریم که ساماندهی آن ضروری است. عزیزی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: کلنگ‌زنی 8 پروژه ورزشی و افتتاح 4 چمن مصنوعی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان این‌که در حال حاضر نگاه هیات‌های ورزشی به کمک‌های موردی و محدود اداره کل ورزش و جوانان است که باید رفع شود، گفت: همچنین باشگاه‌داری دچار مشکلاتی بوده که به دنبال تسهیل فرایند صدور باشگاه‌های ورزشی هستیم. 
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: بهره‌برداری از سهم ۵۰ درصدی بانوان از ورزش را دنبال می‌کنیم که این امر باعث ارتقای جایگاه این قشر و معرفی توانمندی‌های استان می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید