• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74903
+
-

کارخانه قدیمی کاشی گناباد احیا می‌شود

فرماندار گناباد با اشاره به وضعیت کارخانه کاشی قدیمی گناباد گفت: برای راه‌اندازی این کارخانه از سطح ملی تا شهرستان پیگیری‌ کرده‌ایم و در آخرین مرحله برای این پروژه سرمایه‌گذار جذب می‌کنیم. به گزارش تسنیم «حامد قربانی» اظهار کرد: به واسطه تحریم‌های ظالمانه، وضعیت مالی خوب نیست ولی با این وجود پروژه‌های عمرانی و کارها تعطیل نشده و روند خدمت‌رسانی به مردم ادامه دارد. وی افزود: در هفته دولت امسال 44 طرح با اعتباری 21 میلیارد تومانی در حوزه‌های آب و فاضلاب، برق، عمران روستایی، صنعت و کشاورزی در شهرستان گناباد به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نخواهیم کرد و برنامه ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. 

فرماندار گناباد تصریح کرد: اشتغال امروز از معضلات کشور و به تبع آن شهرستان گناباد است و سعی کرده‌ایم از همه فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان‌های جنوبی سخت است و به دنبال راضی کردن سرمایه‌گذارها برای این مهم در گناباد هستیم. قربانی بیان کرد: در حوزه گردشگری با یک سرمایه‌گذار مذاکرات اولیه صورت گرفته و در هفته‌های آینده جلسات رسمی آن برگزار می‌شود تا این سرمایه‌گذار 3 میلیارد ریال در حوزه گردشگری گناباد سرمایه‌گذاری کند.

وی عنوان کرد: مثلث اقتصادی که استاندار ترسیم کرده در گناباد آغاز شده و در بخش کاخک اقدامات خوبی صورت گرفته اما در بخش مرکزی عقب هستیم و باید موانع را برطرف کنیم. البته دلیل اصلی کمبود اختیارات به اتاق بازرگانی برای سرمایه‌گذاری است. فرماندار گناباد با اشاره به پیگیری‌های لازم جهت راه‌اندازی پادگان نیروی انتظامی در گناباد اظهار کرد: اعتقاد داریم پادگان خواهد توانست اقتصاد شهرستان را متحول کند. در همین راستا تمامی شهرستان برای انجام این کار بسیج شده‌اند. قربانی افزود: ساخت فرودگاه گناباد، راه‌آهن و راه‌های مواصلاتی جدید از دستاوردها و اقدامات دولت در چند سال اخیر در شهرستان گناباد است که توجه دولت به نقاط محروم را نشان می‌دهد. 

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: 21 میلیارد تومان در سال گذشته برای ایجاد اشتغال تسهیلات پرداخت شده که توانسته روند مهاجرت از شهرستان را متوقف کند و 600 میلیارد تومان تسهیلات نیز به صنایع پرداخت شده تا وضعیت فعلی را نگه داریم. قربانی اعلام کرد: آخرین نرخ بیکاری در شهرستان گناباد 2/7 بوده که نسبت به برخی شهرستان‌ها وضعیت بهتری داریم ولی این مطلوب ما نیست و باید این نرخ کاهش یابد، البته مشکل اصلی ما در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیاد در گناباد است. 

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات سعی کرده‌ایم به سمت اشتغال پایدار برویم که یکی از این موارد احداث گلخانه‌های کوچک است. در همین زمینه 9 مورد گلخانه برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند تا از تبصره 18 استفاده کنند و 18 مورد نیز از محل مشاغل خانگی جهت احداث معرفی شده‌اند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید