• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74586
+
-

برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم‌گردی در صدرا

صنایع دستی
برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم‌گردی در صدرا

به مناسبت هفته دولت، اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم‌گردی در شهر جدید صدرا آغاز به کار کرد.

 به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید صدرا در آیین افتتاح اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم‌گردی شهر جدید صدرا گفت: از دو سال قبل، در وزارت راه و شهرسازی و معاونت شهرهای جدید سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی دنبال و تاکید بر خلق هنر در شهر‌های جدید آغاز شد‌.

«خلیل حاجی‌پور» افزود: در آغاز هفته دولت، اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم‌گردی شهر جدید صدرا راه‌اندازی شده است. وی با بیان این‌که این جشنواره در 3 گروه ورک‌شاپ، بازارچه و نمایشگاه برگزار شده است گفت: این جشنواره با ٢٢ رشته هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که امیدوارم این برنامه منسجم‌تر در قالب هفته صدرا اجرا شود.

حاجی‌پور با اشاره به این‌که به مناسبت هفته دولت پروژه‌های جدیدی در صدرا افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود گفت: در راستای سیاست‌های جدید، از سال گذشته قرار شده روز تولد ملاصدرا هفته صدرا نام‌گذاری شود که این طرح به شورا ارسال و مصوب شده است که در تقویم فرهنگی شهر ستان شیراز و صدرا ثبت شود‌. وی ادامه داد: از سال آینده، هفته اول خرداد همزمان با تولد ملاصدرا هفته صدرا را خواهیم داشت.

حاجی‌پور افزود: سال گذشته نمایشگاه آثار نقاشان معاصر، اولین جشنواره فیلم شهرهای جدید و نمایشگاه آثار سه استاد برجسته خط کشور را در شهر صدرا داشتیم که با استقبال بی‌نظیر هنرمندان و مردم برگزار شد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با گلایه از این‌که به دلیل مشکلات زیرساختی ما به هدف صددرصدی از برگزاری چنین جشنواره‌ای نرسیدیم گفت: هدف ما مشارکت مردمی، ایجاد خلاقیت و سرزندگی بود که به دلیل کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در شهر کمتر شاهد آن بودیم.

حاجی‌پور یکی دیگر از مشکلات شهرهای جدید را مهاجرت اقوام مختلف با فرهنگ‌های متفاوت عنوان کرد و افزود: رویداد جدید و اجتماع‌محوری می‌تواند راه‌گشای این مساله باشد. وی ادامه داد: آمار سکونت هنرمندان برجسته در صدرا و تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان می‌تواند یکی از ویژگی‌های برگزاری این چنین جشنواره‌هایی باشد.

زاهدی با اشاره به این‌که شهر جدید صدرا می‌تواند پایلوت فعالیت‌های خلاقانه در حوزه صنایع دستی باشد بیان کرد: در این شهر اساتیدی هستند که آثارشان در بهترین موزه‌های دنیا است و می‌توانند این هنر را آموزش دهند و از تجربه آنها استفاده شود. این نمایشگاه از دوم تا چهارم شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مجموعه سبز صدرا دایر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید