• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74616
+
-

صدور25 میلیون دلار گوجه‌فرنگی از بوشهر

صدور25 میلیون دلار گوجه‌فرنگی از بوشهر

کشت گوجه‌فرنگی در ۱۱هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر آغاز شد. به گزارش ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از مزارع این استان تولید شود. 

«خسرو عمرانی» اضافه کرد: امسال یک میلیارد قطعه نشای سبزی و صیفی در استان بوشهر تولید شده که ۲۴۰ میلیون نشای گوجه‌فرنگی آن در استان مصرف می‌شود. 

وی بیان کرد: در زمان حاضر، ۹۵ درصد سطح قابل کشت محصول گوجه‌فرنگی در استان بوشهر زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار دارد و این امر مدیریت مصرف آب نقشی مهم ایفا می‌کند. 
عمرانی اظهار کرد: با توجه به این‌که استان بوشهر از جمله قطب‌های تولید گوجه‌فرنگی کشور به شمار می‌رود، سال گذشته ۱۳۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی این استان به ارزش ۲۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است. 

وی گفت: برای کاهش هدررفت منابع آب استان، تنظیم میزان تولید، مدیریت بازار این محصول، جلوگیری از نوسانات شدید قیمت در زمان اوج تولید محصول گوجه‌فرنگی و متضرر شدن تولیدکنندگان، انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه کشت و رعایت مفاد آن ضروری است و سود و منافع آن نصیب کشاورزان می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هر گونه توسعه کشت و کار گوجه‌فرنگی فراتر از برنامه ابلاغی ممنوع است و کشاورزانی که خارج از تفاهم‌نامه الگوی کشت و سطوح ابلاغی منطقه اقدام به کشت کنند از ارائه خدمات و تسهیلات محروم می‌شوند. 

وی یادآور شد: سال گذشته ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از ۱۱هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید